Wyszukiwarka Google, która wybierana jest w Wielkiej Brytanii przez ponad 90 proc. internautów ustala wyniki wyszukiwania na podstawie swojego algorytmu. Jest on wciąż modyfikowany, ale niezmiennie od lat bardzo duży wpływ na pozycję witryny mają odnośniki prowadzące do danego serwisu. Jak je zdobyć, jeśli prowadzimy kampanię dla strony firmy z UK?

Linki, które wpływają na pozycję witryny

Odnośnik prowadzący z danej witryny do pozycjonowanej strony może wpłynąć na jej widoczność pozytywnie, może nie mieć żadnego wpływu, ale równie dobrze może zadziałać negatywnie – spowodować spadek pozycji danej strony. Dzieje się tak dlatego, że algorytm Google oczekuje wysokiej jakości linków – nie ma znaczenie ich ilość, chociaż kiedyś rzeczywiście tak było.

Jeśli pozycjonujemy witrynę w Google UK, to możemy zdobywać wartościowe odnośniki z różnych źródeł – istnieją m.in. dobre katalogi stron, solidne fora tematyczne, ale jednak to artykuły sponsorowane umożliwiają stosunkowo najłatwiej dotrzeć do wysokiej jakości serwisów. Dodanie tam publikacji może nie tylko pozytywnie wpłynąć na widoczność w Google, ale również bezpośrednio przełożyć się na zdobywanie klientów. Trzeba jednak wiedzieć, jak zdobyć odnośniki, które mogą przynieść nam oczekiwane efekty.

Jak wybrać strony do publikacji artykułów sponsorowanych?

Wybór odpowiednich witryn, na których będziemy publikować treści, które mają wpłynąć na widoczność strony w Google, nie jest łatwy. Istnieją jednak bazy wydawców, dzięki czemu z góry wiemy, który serwis w ogóle daje możliwość dodania artykułu sponsorowanego. Takie witryny znajdziemy np. tutaj: https://natvisor.com/pl/pozycjonowanie-anglia-uk.html. Tylko jak wybrać odpowiednie? Warto zwrócić uwagę na parametry poszczególnych stron, a w tym:

  • TF i CF – czyli Trust Flow i Citation Flow – wskaźniki popularnego narzędzia Majestic SEO. Pierwszy z nich wskazuje na moc linków, które prowadzą do domeny, a drugi na ich liczbę. Im te wartości będą wyższe, tym lepiej, a optymalnie, jeśli będą one do siebie zbliżone. Dlaczego? Jeśli CF wynosi 30, a TF jest równy 3, to może to wskazywać na niską jakość linków prowadzących do strony. Zdecydowanie lepiej, jeżeli parametry te będą wynosić np. 30 i 27.
  • DA i PA – czyli Domain Authority i Page Authority. Są to parametry strony wyliczane przez inne popularne narzędzie – moz.com. Pierwszy z nich wskazuje na siłę danej domeny, natomiast drugi dotyczy tylko danej strony/podstrony serwisu. Im wyższa wartość wskaźników, tym lepiej.
  • Visits – czyli liczba odwiedzin na stronie. Nie przekłada się ona bezpośrednio na skuteczność linkowania z danej witryny, ale zdecydowanie warto wybierać popularne serwisy, ponieważ dzięki temu z takiego artykułu sponsorowanego możemy bezpośrednio pozyskać klienta.
  • DF – należy upewnić się, czy strona daje możliwość publikacji linku dofollow, czyli takiego, który przekazuje moc SEO.
  • Price – najczęściej do wykorzystania mamy określony budżet, tak więc parametry to jedno, ale publikować możemy na tych stronach, na których ceny są zgodne z tym budżetem.

Wybierając miejsca do publikacji artykułów, starajmy się przestrzegać zasady, aby serwisy te miały lepsze parametry niż nasza strona. To sprawi, że będziemy mieć duże szanse na to, że wybrana publikacja przyczyni się do poprawy widoczności naszej witryny.

Podsumowanie – publikacje do kampanii SEO

Parametry SEO strony są ważne – wybierajmy jak najlepsze serwisy. Nie zapominajmy również o sprawdzeniu tego, co oferują witryny. Czy nie są to strony, na których znajdziemy wyłącznie treści sponsorowane? Zweryfikujmy też, czy serwisy są rozwijane.

Artykuł partnera

Komentarze (0)

Zostaw komentarz