Konkurencja jest stała.
Bez względu na to, w jakim biznesie prowadzisz, zawsze będą z tobą konkurować inni ludzie o klientów, abonentów, widzów, partnerów itp. Nawet Google technicznie ma konkurencję - może znalazłeś ten artykuł przez Bing?
Chodzi o to, że... masz konkurencję, która próbuje cię pokonać. Wiesz, kim oni są?
"Oczywiście, że wiem, kim są moi konkurenci!" - Ty (prawdopodobnie)
Ale czy wiesz, kim są twoi konkurenci w poszukiwaniach? Czy wiesz, z kim naprawdę konkurujesz o ruch organiczny? To może nie być to, co myślisz...
Wyszukiwanie jest unikalnym kanałem, w którym konkurencja może zmieniać się wraz ze zmianą samych wyników wyszukiwania. Ponadto, jedyna bariera wejścia dla nowych konkurentów jest znacznie niższa niż w innych kanałach - potrzebują oni tylko zoptymalizowanej strony internetowej.
I wreszcie, wyszukiwanie jest grą o sumie zerowej, w której jeśli nie znajdziesz się na pierwszej stronie, przegrywasz. Jeśli nowy zawodnik zakradnie się i wyrzuci cię z pierwszej strony w poszukiwaniu ważnego słowa kluczowego, poczujesz to w wynikach.
W tym poście, mam zamiar zanurkować w tych pytań, aby pomóc Ci lepiej zrozumieć i zidentyfikować, które marki, strony internetowe, ludzie, itp. konkurujesz z o uwagę publiczności, więc można ustawić się odpowiednio i wygrać.
Zacznij od znanych konkurentów
Jak (prawdopodobnie) powiedziałeś sobie wcześniej, wiesz kim są twoi konkurenci... więc są oni dobrym miejscem do rozpoczęcia badań. Firmy, które tradycyjnie są twoją konkurencją w innych kanałach, prawdopodobnie konkurują z tobą również o wiele słów kluczowych.
Aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób konkurują z Tobą w poszukiwaniu, prawdopodobnie będziesz musiał zainwestować w narzędzie SEO - Ahrefs, Moz i SEMrush - wszystkie te narzędzia oferują realne opcje do analizy rankingów słów kluczowych konkurentów.
Za pomocą tych narzędzi można budować listy najważniejszych słów kluczowych konkurencji i porównywać je z własnymi. Porównując rankingi, zadaj sobie pytanie:
Nie będziesz naprawdę wiedział jak i gdzie te marki konkurują z Tobą w poszukiwaniu, dopóki nie przeanalizujesz ich rankingów słów kluczowych. Ale analiza wykracza poza zwykłe zanotowanie, w której pozycji znajdują się one dla danego słowa kluczowego, zamiast tego musisz przeanalizować ten SERP, aby zrozumieć, dlaczego mogą być w rankingu i czy Twoja strona powinna zajmować tam miejsce. Zwróć uwagę na inne strony w rankingu, ponieważ jeśli ten SERP jest odpowiedni dla Twoich odbiorców, właśnie odkryłeś więcej konkurencji.
Rozszerzenie badań konkurencyjnych na "konkurentów SERP".
Czy zauważyłeś, że niektóre z nowych stron internetowych stale zajmują miejsce wśród konkurentów pod względem słów kluczowych, do których jesteś skierowany? Czy witryny medialne lub publikacje informacyjne dominują na czołowych miejscach w wielu z Twoich odpowiednich serwisów? Czy strony rządowe podejmują cenne nieruchomości dla kluczowych terminów głowy?
Odpowiedź na niektóre lub wszystkie z tych pytań będzie twierdząca - nazywam te typy konkurentów "SERP competitors" i to oni są powodem, dla którego musisz przekopać się do rzeczywistych wyników wyszukiwania, aby dowiedzieć się, z kim naprawdę konkurujesz o swoje docelowe słowa kluczowe.
Zawodnik w SERP-ie może mieć tylko jedną stronę, która konkuruje z Tobą, ale jeśli ta strona znajduje się powyżej Ciebie na ważnym SERP-ie, to jest to Twoja konkurencja i musisz zrozumieć, dlaczego Cię biją.
Na przykład, jeśli spojrzymy na wyniki wyszukiwania dla [budowania linków] ważnego terminu dla mojej firmy, możemy zobaczyć tę koncepcję:
Zrzut ekranu z telefonu komórkowego Opis generowany automatycznie
Podczas gdy my zajmujemy miejsce w rankingu na tej stronie, jest też kilka wyników nad nami z takich stron jak:
Serwisy te zapewniają konsultacje, płatne usługi wyszukiwania i narzędzia SEO - żaden z nich nie jest bezpośrednią konkurencją dla naszej oferty usług, a jednak konkurujemy z nimi o nieruchomości w ramach tego serwisu, te strony są dla nas konkurencją usług.
Podobnie jak w przypadku analizowania bezpośredniego konkurenta, należy dokonać przeglądu konkurentów SERP pod kątem:
Zrozumienie, jak te strony są zaprojektowane dla konkretnych SERPów, o które konkurujesz, pomoże Ci lepiej zoptymalizować swoje strony.
Sam stań się "zawodnikiem SERP"
Podczas gdy zawiłości i ciągle zmieniający się charakter poszukiwań oznacza większą konkurencję o uwagę klientów, oznacza to również więcej możliwości.
Jeśli Twoja strona internetowa jest nowa w przestrzeni, a Twoi główni konkurenci są mocno zakorzenieni w górnej części SERP dla Twoich odpowiednich warunków, musisz sam stać się konkurentem SERP.
Chociaż należy jeszcze zoptymalizować elementy zarówno na stronie, jak i poza nią dla tych bardzo konkurencyjnych warunków, to będzie to projekt długoterminowy i trzeba znaleźć sposoby na przyciągnięcie ruchu teraz. Zamiast inwestować wszystkie swoje zasoby w długoterminową grę, znajdź możliwości, w których możesz rywalizować o konkretne, długookresowe rankingi wyszukiwania. Zamiast próbować konkurować z dużymi markami lub domenami o tysiącach linków zwrotnych, wystarczy, że uzyskasz lepszy wynik niż strony w tych pierwszych dziesięciu wynikach.
Szukaj tematów stycznie związanych z Twoją firmą, gdzie ilość wyszukiwanych informacji może nie być tak duża, ale temat wciąż przenika się z Twoją publicznością i może przyciągać odpowiednich gości. Podczas wyszukiwania tematów, szukaj stron z wynikami wyszukiwania o następującej treści:
Słabe wyniki w zakresie odpowiadania na intencje poszukiwacza
Słabe wyniki w zakresie formatowania, estetyki, liczby reklam na stronie, itp.
Strony z małą ilością linków zwrotnych lub bez nich
I nieoptymalne targetowanie słów kluczowych według stron rankingu.
Są to możliwości dla Ciebie, aby uplasować stronę na swojej stronie internetowej i zarobić organiczny ruch, podczas gdy Ty budujesz lepsze rankingi dla swoich terminów head. Zabezpiecz te możliwości raz po raz, a to będzie sumować się do znaczących wyników dla Twojej strony internetowej.
Podsumowanie
Jako firma zawsze będziesz musiał stawić czoła konkurencji, a pierwszym krokiem do pokonania tych konkurentów jest oczywiście ich zidentyfikowanie. Jednak w poszukiwaniu nie zawsze jest oczywiste, z kim konkurujesz o uwagę i widoczność.
Ocena tego, co robią twoi tradycyjni konkurenci w poszukiwaniu, jest krytyczna, ale to tylko część obrazu. Musisz wyssać konkurentów z SERP lub tych, którzy konkurują z Tobą wyłącznie poprzez rankingi wyszukiwania, a także przeanalizować, jak wygrywają w poszukiwaniu.
Mając pełny obraz tego, z kim naprawdę konkurujesz, będziesz miał wiedzę i zrozumienie niezbędne do osiągnięcia sukcesu w organicznych poszukiwaniach.
Komentarze (0)