Konkurencja jest stała.

Bez względu na to, w jakim biznesie prowadzisz, zawsze będą z tobą konkurować inni ludzie o klientów, abonentów, widzów, partnerów itp. Nawet Google technicznie ma konkurencję - może znalazłeś ten artykuł przez Bing?

Chodzi o to, że... masz konkurencję, która próbuje cię pokonać. Wiesz, kim oni są?

"Oczywiście, że wiem, kim są moi konkurenci!" - Ty (prawdopodobnie)

Ale czy wiesz, kim są twoi konkurenci w poszukiwaniach? Czy wiesz, z kim naprawdę konkurujesz o ruch organiczny? To może nie być to, co myślisz...

Wyszukiwanie jest unikalnym kanałem, w którym konkurencja może zmieniać się wraz ze zmianą samych wyników wyszukiwania. Ponadto, jedyna bariera wejścia dla nowych konkurentów jest znacznie niższa niż w innych kanałach - potrzebują oni tylko zoptymalizowanej strony internetowej.

I wreszcie, wyszukiwanie jest grą o sumie zerowej, w której jeśli nie znajdziesz się na pierwszej stronie, przegrywasz. Jeśli nowy zawodnik zakradnie się i wyrzuci cię z pierwszej strony w poszukiwaniu ważnego słowa kluczowego, poczujesz to w wynikach.

W tym poście, mam zamiar zanurkować w tych pytań, aby pomóc Ci lepiej zrozumieć i zidentyfikować, które marki, strony internetowe, ludzie, itp. konkurujesz z o uwagę publiczności, więc można ustawić się odpowiednio i wygrać.

Zacznij od znanych konkurentów
Jak (prawdopodobnie) powiedziałeś sobie wcześniej, wiesz kim są twoi konkurenci... więc są oni dobrym miejscem do rozpoczęcia badań. Firmy, które tradycyjnie są twoją konkurencją w innych kanałach, prawdopodobnie konkurują z tobą również o wiele słów kluczowych.

Aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób konkurują z Tobą w poszukiwaniu, prawdopodobnie będziesz musiał zainwestować w narzędzie SEO - Ahrefs, Moz i SEMrush - wszystkie te narzędzia oferują realne opcje do analizy rankingów słów kluczowych konkurentów.

Za pomocą tych narzędzi można budować listy najważniejszych słów kluczowych konkurencji i porównywać je z własnymi. Porównując rankingi, zadaj sobie pytanie:

  • Czy rywalizują o te same warunki, które uważasz za ważne?
  • Czy niektórzy konkurenci inwestują w płatne wyszukiwanie, a nie w SEO?
  • Czy biją Cię w krytycznych wynikach wyszukiwania? Jeśli tak, to jakich strategii i rodzajów stron używają? 
  • Czy istnieją luki w Twoich własnych rankingach słów kluczowych, które wydają się prowadzić do znacznego ruchu na stronach konkurencji?
  • Czy istnieją potencjalne możliwości w przypadku, gdy strona konkurencyjna jest w rankingu z cienką lub słabą treścią?
  • Czy konkurenci zasysają od Ciebie ruch organiczny za pomocą długich słów kluczowych i zwrotów?

Nie będziesz naprawdę wiedział jak i gdzie te marki konkurują z Tobą w poszukiwaniu, dopóki nie przeanalizujesz ich rankingów słów kluczowych. Ale analiza wykracza poza zwykłe zanotowanie, w której pozycji znajdują się one dla danego słowa kluczowego, zamiast tego musisz przeanalizować ten SERP, aby zrozumieć, dlaczego mogą być w rankingu i czy Twoja strona powinna zajmować tam miejsce. Zwróć uwagę na inne strony w rankingu, ponieważ jeśli ten SERP jest odpowiedni dla Twoich odbiorców, właśnie odkryłeś więcej konkurencji.

Rozszerzenie badań konkurencyjnych na "konkurentów SERP".
Czy zauważyłeś, że niektóre z nowych stron internetowych stale zajmują miejsce wśród konkurentów pod względem słów kluczowych, do których jesteś skierowany? Czy witryny medialne lub publikacje informacyjne dominują na czołowych miejscach w wielu z Twoich odpowiednich serwisów? Czy strony rządowe podejmują cenne nieruchomości dla kluczowych terminów głowy?

Odpowiedź na niektóre lub wszystkie z tych pytań będzie twierdząca - nazywam te typy konkurentów "SERP competitors" i to oni są powodem, dla którego musisz przekopać się do rzeczywistych wyników wyszukiwania, aby dowiedzieć się, z kim naprawdę konkurujesz o swoje docelowe słowa kluczowe.

Zawodnik w SERP-ie może mieć tylko jedną stronę, która konkuruje z Tobą, ale jeśli ta strona znajduje się powyżej Ciebie na ważnym SERP-ie, to jest to Twoja konkurencja i musisz zrozumieć, dlaczego Cię biją.

Na przykład, jeśli spojrzymy na wyniki wyszukiwania dla [budowania linków] ważnego terminu dla mojej firmy, możemy zobaczyć tę koncepcję:

Zrzut ekranu z telefonu komórkowego Opis generowany automatycznie
Podczas gdy my zajmujemy miejsce w rankingu na tej stronie, jest też kilka wyników nad nami z takich stron jak:

  • Moz
  • Backlinko
  • Wordstream
  • Ahrefs

Serwisy te zapewniają konsultacje, płatne usługi wyszukiwania i narzędzia SEO - żaden z nich nie jest bezpośrednią konkurencją dla naszej oferty usług, a jednak konkurujemy z nimi o nieruchomości w ramach tego serwisu, te strony są dla nas konkurencją usług.

Podobnie jak w przypadku analizowania bezpośredniego konkurenta, należy dokonać przeglądu konkurentów SERP pod kątem:

  • Struktura treści (format, długość, głębokość, media itp.)
  • Liczba referring domen
  • Skupienie i optymalizacja słów kluczowych
  • Optymalizacja funkcji SERP (szybkie odpowiedzi na snippety, filmy z wynikami wideo, FAQ dla pól "People Also Ask", itp.)

Zrozumienie, jak te strony są zaprojektowane dla konkretnych SERPów, o które konkurujesz, pomoże Ci lepiej zoptymalizować swoje strony.

Sam stań się "zawodnikiem SERP"
Podczas gdy zawiłości i ciągle zmieniający się charakter poszukiwań oznacza większą konkurencję o uwagę klientów, oznacza to również więcej możliwości.

Jeśli Twoja strona internetowa jest nowa w przestrzeni, a Twoi główni konkurenci są mocno zakorzenieni w górnej części SERP dla Twoich odpowiednich warunków, musisz sam stać się konkurentem SERP.

Chociaż należy jeszcze zoptymalizować elementy zarówno na stronie, jak i poza nią dla tych bardzo konkurencyjnych warunków, to będzie to projekt długoterminowy i trzeba znaleźć sposoby na przyciągnięcie ruchu teraz. Zamiast inwestować wszystkie swoje zasoby w długoterminową grę, znajdź możliwości, w których możesz rywalizować o konkretne, długookresowe rankingi wyszukiwania. Zamiast próbować konkurować z dużymi markami lub domenami o tysiącach linków zwrotnych, wystarczy, że uzyskasz lepszy wynik niż strony w tych pierwszych dziesięciu wynikach.

Szukaj tematów stycznie związanych z Twoją firmą, gdzie ilość wyszukiwanych informacji może nie być tak duża, ale temat wciąż przenika się z Twoją publicznością i może przyciągać odpowiednich gości. Podczas wyszukiwania tematów, szukaj stron z wynikami wyszukiwania o następującej treści:

Słabe wyniki w zakresie odpowiadania na intencje poszukiwacza
Słabe wyniki w zakresie formatowania, estetyki, liczby reklam na stronie, itp.
Strony z małą ilością linków zwrotnych lub bez nich
I nieoptymalne targetowanie słów kluczowych według stron rankingu.
Są to możliwości dla Ciebie, aby uplasować stronę na swojej stronie internetowej i zarobić organiczny ruch, podczas gdy Ty budujesz lepsze rankingi dla swoich terminów head. Zabezpiecz te możliwości raz po raz, a to będzie sumować się do znaczących wyników dla Twojej strony internetowej.

Podsumowanie
Jako firma zawsze będziesz musiał stawić czoła konkurencji, a pierwszym krokiem do pokonania tych konkurentów jest oczywiście ich zidentyfikowanie. Jednak w poszukiwaniu nie zawsze jest oczywiste, z kim konkurujesz o uwagę i widoczność. 

Ocena tego, co robią twoi tradycyjni konkurenci w poszukiwaniu, jest krytyczna, ale to tylko część obrazu. Musisz wyssać konkurentów z SERP lub tych, którzy konkurują z Tobą wyłącznie poprzez rankingi wyszukiwania, a także przeanalizować, jak wygrywają w poszukiwaniu.

Mając pełny obraz tego, z kim naprawdę konkurujesz, będziesz miał wiedzę i zrozumienie niezbędne do osiągnięcia sukcesu w organicznych poszukiwaniach.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz