Jednym z największych wyzwań w SEO jest pomiar wpływu - wiemy, co ma znaczenie (lub nie ma znaczenia) do momentu zmiany zasad gry. A kiedy już to zrobią, to wszyscy będziemy walczyć o to, by ponownie znaleźć punkt odniesienia.
Postanowiłem sporządzić listę tego, co uważam za solidne zalecenia SEO. Lista ta przyniosła zwycięstwa wielu moim klientom - mieli oni wpływ, który byliśmy w stanie zidentyfikować i określić ilościowo - i może być przydatna dla Ciebie i Twoich klientów. Chociaż nie wszystkie z nich mogą mieć zastosowanie (powinny być ostatecznie dostosowane do konkretnych potrzeb Państwa strony), podam dalsze szczegóły i przykłady tego, co mam na myśli w każdym z nich.
Oto pięć rekomendacji SEO, które konsekwentnie widzę, mających pozytywny wpływ na stale zmieniający się świat SEO.
1. Strukturalne kwestie danych
Krótkim wyjaśnieniem, dlaczego dane strukturalne są pomocne, jest to, że mówią one pełzaczkom, co znajduje się na Twojej stronie. Jeśli nie jesteś z tym zaznajomiony, możesz skorzystać z tego pomocnego przewodnika po danych strukturalnych, aby szybko się uruchomić.
Jest to wyraźny przykład dostosowania porad do potrzeb Twojej witryny i branży - konsekwentnie widzę, że dane strukturalne mają pozytywny wpływ na klientów z różnych branż, ale różne dane strukturalne będą wymagane dla różnych witryn i stron w ramach witryny.
Poniżej przedstawiam wzrost wrażeń, jaki nastąpił po zaktualizowaniu informacji zawartych w danych strukturalnych stron produktów. W tym przypadku wybrano już właściwy typ danych strukturalnych, ale podane informacje były niekompletne lub niezgodne z tym, co było na stronie:
Powyżej znajduje się anonimowy wykres wyników wrażenia klienta w ciągu miesiąca po aktualizacji danych strukturalnych.
Oto branże, w których dane strukturalne są użyteczne:
Dane ustrukturyzowane umożliwiają szybsze i łatwiejsze zrozumienie informacji zawartych na stronie przez wyszukiwarki, co czyni je potężnym (ale często niewłaściwie wykorzystywanym) narzędziem. Jeśli zostaną prawidłowo zastosowane, będą miały dość pozytywny wpływ na Twoje strony.
Oto kilka dodatkowych kroków, które pomogą Ci zacząć:
Postępuj zgodnie z zaleceniami Google dotyczącymi SD
Przetestuj rzeczy
Sprawdź dane strukturalne strony konkurenta
2. Świeżość stron
Świeżość Twojej strony zależy od wielu czynników, ale po prostu posiadanie daty na stronie jest jednym z najprostszych sposobów na wskazanie Google, jak świeża jest Twoja strona. Odnosi się to do blogów i wiadomości, ale jest również istotne dla stron produktów związanych z datami, takich jak strony z wydarzeniami.
Jeśli myślisz o świeżości strony z perspektywy użytkownika, łatwiej jest zrozumieć, dlaczego jest ona tak ważna. Kiedy otrzymujesz wyniki wyszukiwania, które mają starą datę, np. artykuły, w zależności od tematu, możesz uznać je za mniej istotne, niż gdyby miały niedawną datę. Gąsienice również o tym wiedzą i mają możliwość rozróżniania świeżej i starej treści, niezależnie od tego, czy ma ona datę, czy nie.
Dla jednego z naszych klientów z branży eventowej, stara data odbiła się na ich rankingach. Po zaktualizowaniu treści ich strony, aby upewnić się, że jest ona odpowiednia do wyszukiwania, przeszliśmy przez nią i upewniliśmy się, że żadna treść na stronie (tj. kopia strony lub tekst na dole strony) nie odnosi się do starszych dat. Zaktualizowaliśmy również datę na podstawie danych strukturalnych, aby dopasować ją do nowej daty.
Po aktualizacji zaobserwowaliśmy poprawę rankingu na wynikach SERP, co podwoiło wrażenia i CTR.
Świeżość stron ma znaczenie dla każdej branży, i choć daty są pomocne, Twoja świeżość treści powinna zawsze odzwierciedlać i kierować się tym, czego szukają użytkownicy. Oto kilka innych rzeczy do rozważenia, jeśli uważasz, że możesz potrzebować odświeżenia stron:
Jak często w ciągu ostatnich 18 miesięcy badałeś/aś słowa kluczowe i aktualizowałeś/aś zawartość swojej strony na podstawie wyników badań słów kluczowych?
Czy na wynikach SERP pojawiają się terminy, a jeśli tak, to ile mają one lat?
3. Wewnętrzne linkowanie (nadal ma znaczenie)
Właściwa równowaga wewnętrznych powiązań nigdy nie jest prostą odpowiedzią, więc nie jestem tu po to, by doradzać państwu w absolutnie prawidłowy sposób. Jestem tu jednak po to, by powiedzieć państwu, że nie posiadanie zbyt wielu linków na jednej stronie może mieć pozytywny wpływ.
Na przykład, linkowanie do wszystkich kategorii z twojej strony głównej może być najlepszym doświadczeniem użytkownika lub najszybszym sposobem na odkrycie twojej strony przez roboty indeksujące, ale będzie również miało wpływ na wielkość kapitału własnego, który strona wysyła do wszystkich stron, do których linkuje.
Jeśli wszystkie Twoje strony kategorii są przeszukiwane i indeksowane, jak to miało miejsce w przypadku mojego klienta, możesz zdecydować się na linkowanie ze strony głównej tylko do konkretnych kategorii lub usług. Istnieje wiele czynników, które należy wziąć pod uwagę przy zmianie sposobu wewnętrznego linkowania ze strony głównej, niektóre z nich to:
Prawdopodobieństwo, że te strony będą lepiej konkurować
Przychody, które pochodzą z tych stron
Kiedy zaleciliśmy zmianę wewnętrznego linku do jednego z naszych klientów z branży usług kosmetycznych, zauważyliśmy ogólny 21-procentowy wzrost liczby sesji w stosunku do poprzedniego miesiąca dla całej strony. Około połowa z nich pochodziła ze stron kategorii, do których zachowaliśmy link, co zrekompensowało wszelkie straty w sesjach z kategorii stron, które wykluczyliśmy.
Równoważenie wewnętrznych linków jest zdecydowanie ważnym czynnikiem rankingu, ponieważ będzie dyktować, w jaki sposób użytkownicy i crawlery odkrywają Twoje strony. Jeśli ponownie odwiedzasz wewnętrzną stronę, lub uważasz, że Twój klient powinien, moja koleżanka Shannon napisała ten pomocny przewodnik na ten temat, który obejmuje wszystkie różne aspekty równoważenia wewnętrznego linkowania dla SEO.
4. Tagi tytułowe
Zmiana tagów tytułowych i sprawdzenie, czy wywarły one pozytywny wpływ, może być dość trudne do udowodnienia. W Distilled, nasi klienci ODN mogą łatwo sprawdzić i zmierzyć, w jaki sposób inny tytuł miał pozytywny lub negatywny wpływ. Testowałem to wiele razy dla klientów z różnych branż, a zmiana tytułu zawsze zmieniała (pozytywnie lub negatywnie) ilość stron z wariantem sesji.
Sposób, w jaki zmienisz tytuł, będzie zależał od typu strony, więc nie ma absolutnej reguły co do tego, do czego należy zmienić tytuł. W przypadku mojego klienta, pozytywnie przetestowaliśmy następujące zmiany:
W tytule należy umieścić rok, co również sygnalizuje świeżość.
Oto przykład, który wymyśliłem:
Oryginalny tytuł: "Book a Trip to Hawaii Now | [brand name]"
Zmieniony tytuł: "Hawaii Trips 2019/2010 | Book Now | [nazwa marki]"
Weź pod uwagę np. najniższą cenę produktu na stronie:
Oryginalny tytuł: "Tanie loty na Hawaje - [nazwa marki]"
Zmieniony tytuł: "Tani lot na Hawaje od $400 - [nazwa marki]"
Testowaliśmy również te następujące zmiany, które miały negatywny wynik pod względem liczby sesji:
Dodanie liczby produktów do sprzedaży na stronie do znacznika tytułu
Dodanie emojis do znacznika tytułu
Pomyślne testy zostały zmierzone szczególnie w branży turystycznej, natomiast testy negatywne w branży mody szybkiej. W szczególności, za pośrednictwem platformy ODN zmierzyliśmy 7-procentowy wzrost liczby sesji dla stron z rokiem lub ceną w tytule.
To, na co zmienisz swój tytuł, będzie zależało od wielu czynników, więc rok lub cena może nie pomóc w Twoim przypadku. Jeśli jednak na niektórych stronach Twojej kategorii znajdują się produkty sezonowe lub Twoja branża silnie konkuruje cenowo, dodanie roku - lub daty, jeśli dotyczy - lub ceny w tytule może być dość korzystne.
5. Uzyskanie backlinków
Jedną z rzeczy, która konsekwentnie pomagała moim klientom w uzyskaniu linków zewnętrznych są kreatywne strony - nie szokujące, wiem. Zazwyczaj są to ciekawe artykuły lub kampanie związane z biznesem, a nie strony komercyjne (strony, które po prostu próbują coś sprzedać) i w końcu uzyskują całkiem sporo zasięgu z różnych źródeł, a następnie linki zewnętrzne.
Budowanie udanych stron kreatywnych nie jest łatwe i nie gwarantuje zwiększenia określonej ilości backlinków, ale jest to jeden z najbezpieczniejszych sposobów na uzyskanie backlinków organicznych. Proces ten może być również dość kosztowny w przypadku dużych kawałków, ale mamy również pozytywny wpływ na mniejszy budżet przy większej ilości lekkich kawałków.
Jeśli Twój budżet lub budżet Twojego klienta jest po skromnej stronie, nadal możesz stworzyć świetny kawałek. Oto kilka wskazówek, jak to osiągnąć:
Pomyśl o danych, które zebrałeś i o tym, jakie mogą to być spostrzeżenia dla użytkowników, którzy nie mają do nich dostępu: czy potrafisz dostrzec trendy i wzorce, które mogłyby być interesujące dla szerszej publiczności?
Ankiety: z pewnością możesz dotrzeć do odbiorców, aby zadać im pytania na temat, dla którego chcesz stworzyć fragment treści. Jeśli nie możesz dotrzeć do odbiorców za darmo, możesz to zrobić tanio poprzez płatne ankiety i zebrać w ten sposób swoje dane.
Zatrudnij freelancerów: jest wiele wspaniałych talentów, które możesz odkryć na stronach takich jak Upwork, aby pomóc Ci w stworzeniu wizualnie kuszącego utworu.
Jednym z najlepszych przykładów jest Klient Destylowany, który dzięki kreatywnym treściom zwiększył ruch o 70 procent (tak - naprawdę!). Chociaż budżet tego klienta nie był mały, uzyskany ruch zwrócił się z początkową inwestycją. Moja koleżanka, Leonie, która prowadziła i pracowała nad projektem, wykonuje świetną pracę, szczegółowo opisując to, co osiągnęła po publikacji kreatywnych treści dla tego klienta. Z tymi przypomnieniami podsumowałbym główne przejawy jej pracy:
Poznaj swój główny cel kampanii
Nie oczekuj krótkiej perspektywy czasowej - skup się na strategii długoterminowej
Pomiar wyników za pomocą wielu narzędzi
Pomiar wpływu zmian SEO jest konsekwentnym wyzwaniem i nie każda technika SEO, którą rzucasz na treść będzie działać. Mam nadzieję, że ta krótka lista może dostarczyć Ci kilku pomysłów i wskazówek, które warto wziąć pod uwagę, pomagając Twojej stronie lub klientom. Jak już wspomniałem wcześniej, nie są to twarde, pisemne zasady, ale to one są warte swojej wagi i z pewnością są warte przeanalizowania dla stron, nad którymi pracujesz.
Komentarze (0)