Kiedy jedna trzecia wszystkich wyszukiwań przeprowadzonych w Google dotyczy zdjęć, a 12,5% SERP-ów pokazuje wyniki Image Pack, użytkownik wie, że nie jest to aspekt SEO, z którym należy się błaznować.
SEO dla zdjęć, materiałów wizualnych i graficznych
Kliknij na obrazek tablicy powyżej, aby otworzyć wersję w wysokiej rozdzielczości w nowej zakładce!
Transkrypcja wideo
Witajcie, fani Moza, i witajcie na kolejnej edycji Whiteboard Friday. W tym tygodniu, będziemy czatować na wszystkie rzeczy SEO obrazu, więc SEO dla zdjęć, dla wizualnych, dla grafiki, i porozmawiać trochę o tym, jak się rankingu, nie tylko w Google Image Search, ale także w Google w Image Pack.
Podstawy SEO zdjęć:
Słuchaj, jest kilka rzeczy, o których powinniśmy porozmawiać zanim w ogóle się do tego zabierzemy. Po pierwsze, wielu ludzi pyta...
1. "Czy wciąż warto przeszukiwać zdjęcia?"
Być może pamiętacie Państwo, że w przeszłości, kiedy kliknęliście Państwo na zdjęcie w wyszukiwarce Google Image Search, wchodziliście na stronę internetową lub stronę, na której było to zdjęcie. Teraz, jeśli klikniesz na obrazek, Google otworzy jego pełnowymiarową wersję i powie Ci, na której stronie jest on umieszczony. Ale dla wielu osób, to wystarczy. Robią kilka wyszukiwań i nigdy nie odwiedzają Twojej strony internetowej. Google po prostu serwuje Twoje zdjęcie, które nie jest Ci znane, a Ty nawet nie masz żadnych danych na ten temat. Więc nie wiesz, ile wrażeń to robi, wszystkie tego typu rzeczy. Więc tutaj jest sprawa dla Image Search SEO.
2. Musisz używać oryginalnych wizualizacji?
Czy też możesz na przykład licencjonować treści wizualne innych osób? Czy możesz kupić obrazek stockowy i umieścić go na swojej stronie i potencjalnie nadal być w rankingu Google Images? Odpowiedź brzmi, właściwie, tak.
Więc w przeciwieństwie do wyników internetowych, duplikaty nie są postrzegane jako problem. Wyszukiwarka obrazów Google zazwyczaj przyjmuje jedną wersję obrazu, która będzie miała wyższą rangę niż pozostałe. Ale nie zawsze jest to oryginał. W rzeczywistości, wiele razy nie jest to oryginalne źródło. Jest to strona, która robi naprawdę dobrą pracę Image Search SEO. Więc jest to świetna okazja dla SEO, aby uzyskać dodatkowy ruch.
Po prostu upewnij się, że masz odpowiednie uprawnienia.
3. Jak możesz dowiedzieć się, czy image SEO jest czymś, co powinieneś robić?
Cóż, dla danego słowa kluczowego, na przykład, szukałem tutaj "architektury Santa Fe", a wynik jest, jak sądzę, na górze. Może to jest wynik reklamy. Jest tam też blok z kilkoma zdjęciami. Google pokaże ten blok zdjęć tylko wtedy, gdy wyszukiwarki rzeczywiście klikają na zdjęcia bardzo często, lub istnieje wiele wyszukiwań bezpośrednio na Google Images dla tego terminu. Więc Google sam może być czymś w rodzaju tego wskaźnika dla Ciebie, czy jest zapotrzebowanie.
Jakie są elementy rankingu dla zdjęć Google + pakietów zdjęć?
Teraz, jeśli jesteś ciekawy, jak zrobić to zdjęcie SEO i postanowiłeś, "Okay, to chyba ma sens. Powinienem to wypróbować. Powinienem zrobić kilka. Mam kilka przypadków użycia", moją mocną sugestią byłoby, abyś przyjrzał się wszystkim czynnikom w rankingu. Są całkiem szerokie, ale nie aż tak skomplikowane. Albo są trochę bardziej podstawowe niż te, do których przywykliśmy w przypadku wyników internetowych. Myślę, że jest to spowodowane tym, że jeśli chodzi o zdjęcia, Google jest w większości hiper-zainteresowany trafnością i służy zainteresowaniu użytkownika, a nie popularnością linków. Nie martwią się oni aż tak bardzo o spamowanie i manipulacje w tych wynikach. Można je więc zobaczyć przy użyciu czegoś w rodzaju bardziej starego algorytmu.
Oto strona z kilkoma zdjęciami z Santa Fe na niej, i rzeczy, które Google może użyć są:
A. Nazwa pliku obrazu
B. Atrybut "alt" na obrazie. Innym bardzo ważnym powodem do dodania atrybutów alt, oprócz powodów dostępności, jest SEO Wyszukiwanie obrazów. Wydaje się, że to trochę pomaga, być może, w wynikach wyszukiwania stron internetowych SEO też.
C. Podpis pod obrazem. Jest to więc coś, w czym faktycznie widzieliśmy, że podpis jest ważniejszy od atrybutu alt, jeśli chodzi o wyszukiwanie obrazów. Więc jeśli umieścisz ten mały napis poniżej, pod obrazem, to może to rzeczywiście pomóc w rankingu wyszukiwania obrazu.
D. Otaczająca zawartość tekstu. Więc Google zamierza przyjrzeć się temu tekstowi powyżej i poniżej oraz wokół obrazów, aby sprawdzić, czy ma on znaczenie.
E. Tytuł strony, oczywiście.
F. URL strony, na której jest umieszczony. Nawiasem mówiąc, jest to jeden z powodów, dla których galerie zdjęć, zwłaszcza w galeriach zdjęć stockowych, nie radzą sobie zbyt dobrze, ponieważ wokół nich jest bardzo mało istotnych treści. Są one zazwyczaj w tych dużych, galeryjnych układach. Tak więc na jednej stronie znajduje się mnóstwo zdjęć, kiedy to, czego szuka Google, jest tylko jedno lub dwa, które są hiper-istotne dla danego tematu, dlatego większość zdjęć, które widzisz robi naprawdę dobrze w wyszukiwarce Google Image Search, to te, które żyją, niekoniecznie same w sobie, ale są najlepszym obrazem na tej konkretnej stronie.
G. Zaangażowanie wizerunkowe i popularność. To jest duże. Widzieliśmy wyniki, gdzie ludzie robili testy. Pokazali, że jeśli zrobisz wyszukiwanie w Google Images i klikniesz 12. obrazek w dół i wiele osób zacznie to robić, Google przeniesie go w górę, tak jak w wynikach internetowych, ale czasami nawet bardziej z obrazów. Uważamy, że zaangażowanie i popularność, to do czego ludzie przewijają, na co klikają, przez co klikają, ma dość duże znaczenie. Dlatego właśnie należy mieć bardzo wysokiej jakości, bardzo interesujący, bardzo istotny obraz, jak również chcieć obsługiwać popyt odwiedzających.
H. Wymiary obrazu mają znaczenie. Więc jeśli zrobisz wyszukiwanie w Google Image Search, zauważysz, że nie pokazują, lub rzadko pokazują, nietypowe wymiary obrazu. Więc obraz taki jak ten, który jest bardzo, bardzo poziomy i nie bardzo pionowy, prawdopodobnie nie zrobiłby dobrze. Tak samo jak bardzo pionowe, nie bardzo poziome. Wyglądają na to, że są to obrazki kwadratowe o wymiarach 16 na 9, 4 na 3, czasem odwrócone na bok, więc w pionie też może się udać. Ale nic poza tym i wpadasz w kłopoty.
I. Rozmiar obrazu. Więc Google zazwyczaj nie szuka bardzo małych zdjęć. Nie pokazują też zazwyczaj gigantycznych zdjęć, choć czasami zmniejszają je. Jeśli szukasz czegokolwiek plus "tapeta", Google wie, że chodzi o bardzo duże rozmiary, i tak to pokażą.
J. Osadzenie obrazu. Jeśli więc Twój wizerunek pojawia się na wielu różnych stronach i stronach internetowych, a został wielokrotnie osadzony, to wydaje się, że ma to pozytywny wpływ.
K. Tradycyjne internetowe czynniki rankingu na istniejącym adresie URL. Więc jeśli ta strona, architektura.com/santafe, miała dobrą pozycję, w pierwszej piątce, szóstce lub siódemce dla "architektury Santa Fe", szanse są dobre, że zdjęcia z tej strony również będą się plasowały w pierwszych kilku wynikach. Odwrotna sytuacja nie zawsze jest prawdziwa. Ale jeśli możesz dostać się do rankingu w wynikach internetowych, możesz generalnie dobrze radzić sobie również w wynikach zdjęć. Dlaczego nie chciałbyś tego zrobić? Ponieważ można uzyskać ruch z obu stron.
L. Wygląda na to, że Google w końcu doszedł do punktu, w którym mają pewne wyrafinowanie, i że robią tutaj również odrobinę dopasowania graficznego i wizualnego. Więc jeśli masz zdjęcie koala, tak uroczy, jak to może być, nawet jeśli masz każdy inny czynnik tutaj, prawdopodobnie nie pokaże Ci na "architektury Santa Fe," przynajmniej nie na długo.
Jakie kroki powinienem podjąć w związku z image SEO?
Cóż, tylko kilka. Chcę, żebyś...
1. Określ swoje cele SEO, a następnie porównaj te cele SEO z listą słów kluczowych.
2. Audyt listy wyszukiwania słów kluczowych pod kątem widoczności obrazu. Explorer słów kluczowych jest do tego naprawdę niesamowity. Myślę, że prawdopodobnie istnieją inne narzędzia, które to robią, ale w tej chwili Keyword Explorer jest jednym z najlepszych. Możesz to zrobić również w Moz Pro. W zasadzie podłączasz wszystkie swoje słowa kluczowe, przechodzisz do strony z listą i widzisz, jaka liczba wyników rzeczywiście ma w nich takie bloki obrazów jak ten. To powie ci, jakie masz możliwości.
Jeśli zdecydujesz, że w ogóle zrobisz jakieś pozycjonowanie wizerunkowe i będzie ono pasowało do twoich goli, to wtedy będziesz...
3. Stwórz zestaw wytycznych dla twórców/wydawców treści na swojej stronie. Chcę, aby te wytyczne były w zasadzie dla każdego, kto tworzy treści na stronie, jeśli umieszczasz w nich obraz, po prostu zrób te trzy lub cztery rzeczy.
Upewnij się, że masz prawidłowy podpis. Upewnij się, że wykonujesz atrybut zmiany obrazu. Upewnij się, że rozmiar i wymiary są prawidłowe, a następnie zoptymalizuj obraz tak, aby szybko się ładował na urządzenia mobilne, tego typu rzeczy.
4. Stwórz listę docelową możliwości SEO zdjęć do realizacji. Więc to będzie jak 5 lub 10, lub jeśli jesteś większy, może 50 słów kluczowych, które wiesz, że mają bloki obrazu w nich, lub że wiesz, że wiele wyszukiwania obrazów, a więc starasz się je skierować. Następnie możesz stworzyć priorytet: "Hej, potrzebujemy do tego obrazu. Hej, musimy to umieścić na stronie, i musimy przybić te rzeczy."
5. Skontroluj istniejące obrazy na swojej stronie pod kątem optymalizacji SEO i UX (rozmiar, kompresja prędkości, itp.).
Prawdopodobnie, jest kilka nisko wiszących owoców, których brakuje. Moja rekomendacja, sprawdź "How to Perform an Image Optimization Audit" Ryana Ayresa z zeszłego roku na stronie Moz'a. Naprawdę dobry post, pokaże ci, jak używać Krzyczącej Żaby do tego celu i jak zoptymalizować wszystkie te wizualizacje.
Komentarze (0)