Mimo że blogowanie istnieje już od jakiegoś czasu, dziś wygląda ono znacznie inaczej niż na początku lat 2000. W tamtych czasach ludzie czytali Twój blog, ponieważ podążali za nim (ktoś inny ma kilka starych blogów .blogspot pływających tam na zewnątrz?) lub subskrybowali Twój kanał RSS.
Od tego czasu zmieniło się zachowanie w sieci. Podczas gdy niektórzy ludzie mogą natknąć się na bloga, który im się podoba i zapisać się na jego listę e-mailową w celu aktualizacji, wiele osób odkrywa zawartość bloga za pośrednictwem wyszukiwarek. Z większą niż kiedykolwiek wcześniej liczbą osób poszukujących, jest to świetny czas dla blogerów, aby zbadać za pomocą badania słów kluczowych w ich strategii treści.
Ten wpis został napisany dla tych, którzy mogą być nowi w blogowaniu, jak również dla tych, którzy blogują od jakiegoś czasu, ale dopiero teraz zaczynają badać słowa kluczowe.
Gotowy? Czas zanurzyć się w przewodniku dla początkujących do badań nad słowami kluczowymi dla blogerów!
Co to są słowa kluczowe?
Słowa kluczowe to słowa, które ktoś wpisuje (lub mówi!) do wyszukiwarki.
Ludzie używają wyszukiwarek do różnych rzeczy - na przykład do sprawdzania czasu filmu, sprawdzania pogody w danym dniu, czy uzyskania numeru lokalnej pizzerii. Każde wyszukiwanie jest poszukiwaniem informacji, a celem takich wyszukiwarek jak Google jest dostarczenie wyszukiwarce satysfakcjonującej odpowiedzi tak szybko, jak to możliwe.
Co to oznacza dla ciebie jako blogera? Oznacza to, że jeśli chcesz pisać dla tych poszukiwaczy, musisz znać pytania, które zadają (słowa kluczowe) i dostarczyć odpowiedź w swoich postach na blogu.
Jak słowa kluczowe zmienią moją strategię prowadzenia bloga?
Posty blogowe tworzone na podstawie badań nad słowami kluczowymi różnią się od innych rodzajów postów blogowych tym, że skupiają się na odpowiedzi na istniejące pytanie.
Skonfrontuj to z czymś w rodzaju postu na blogu o osobistym doświadczeniu, lub postu wprowadzającego zupełnie nowy pomysł - w obu tych scenariuszach, ponieważ Twoja treść nie odpowiada na istniejące pytanie, prawdopodobnie nie dostanie dużo ruchu z wyszukiwarek takich jak Google, po prostu dlatego, że nikt go nie szuka.
Czy oznacza to, że możesz pisać tylko po to, aby odpowiedzieć na istniejące pytania? Wcale nie! Nawet tematy bez popytu na wyszukiwanie mogą uzyskać duże zaangażowanie i ruch na innych kanałach, takich jak Facebook lub Twitter, ale jeśli chcesz długoterminowego wolnego ruchu, najlepszym miejscem, aby uzyskać go od Google, a najlepszym sposobem, aby Google, aby wysłać Ci, że ruch jest budowanie swoich blogów na podstawie badań słów kluczowych.
Gdzie znajdę słowa kluczowe?
Narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych, takie jak Moz Keyword Explorer, zrobi tę sztuczkę!
To narzędzie pozwala na znalezienie nowych pomysłów na słowa kluczowe na dwa główne sposoby: poprzez wpisanie słowa lub frazy i odzyskanie powiązanych słów kluczowych (funkcja "Eksploruj według słów kluczowych"):
Prezent od kogoś, kto szuka przepisu na smażone tofu po słowie kluczowym w Eksploratorze słów kluczowych
...lub wpisując stronę/stronę internetową i zwracając słowa kluczowe, dla których strona lub witryna zajmuje miejsce (funkcja "Eksploruj według witryny"):
Prezent od kogoś, kto przeszukuje moz.com według domeny głównej w Keyword Explorerze
Kolejną świetną funkcją jest filtr "are questions" - pozwala on zobaczyć tylko te słowa kluczowe, które są sformatowane jako pytania. Ponieważ odpowiadanie na pytania odbiorców jest kluczowym elementem optymalizacji treści do wyszukiwania, jest to świetne narzędzie, które daje wgląd w to, co odbiorcy chcą wiedzieć.
Jakie słowa kluczowe wybieram?
To, że znalazłeś jakieś słowo kluczowe w narzędziu do badania słów kluczowych, nie musi oznaczać, że powinieneś go użyć w swojej strategii blogowania. Kiedy masz już listę słów kluczowych, dobrze jest ją wybielić. Oto jak.
Wybierz słowa kluczowe, które pasują do Twojej publiczności
Znajomość odbiorców jest warunkiem koniecznym do badania słów kluczowych, ponieważ pomaga odfiltrować słowa kluczowe, które, choć technicznie związane z tematem, są niedopasowane do odbiorców.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, udokumentuj idealną publiczność dla swojego bloga. Na przykład, jeśli prowadzisz bloga fitness, możesz napisać coś tak prostego jak "entuzjaści fitness". Można również pójść nieco głębiej i stworzyć osoby widowni, pełne profile swoich idealnych odbiorców, które zawierają takie rzeczy jak wiek, dane demograficzne i zainteresowania.
Im głębsze zrozumienie idealnej publiczności, tym łatwiej będzie wykryć, które słowa kluczowe z grupy, której by szukali.
Oceń wynik trudności każdego słowa kluczowego
Możesz również wybielić listę słów kluczowych, aby pozostawić tylko te z odpowiednim wynikiem trudnym, który Eksplorator słów kluczowych przypisze do każdego słowa kluczowego. Wynik ten jest określany na podstawie siły stron, które są aktualnie w rankingu na stronie 1 dla danego słowa kluczowego.
Jeśli dopiero zaczynasz blogować i masz dość niski poziom Domen Authority (który możesz sprawdzić pobierając wtyczkę MozBar lub korzystając z darmowej wersji Moz Link Explorera), możesz zacząć od słów kluczowych, które mają Difficulty Score w zakresie 20-30, lub nawet niższy. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak używać Difficulty Score w badaniach nad słowami kluczowymi, sprawdź ten dodatek od Randa Fishkina.
Spójrz na objętość wyszukiwania każdego słowa kluczowego
Wielkość wyszukiwania pozwala oszacować, ile osób szuka tego słowa kluczowego każdego miesiąca. Wspaniale jest wybierać słowa kluczowe, których poszukuje wiele osób, ale pamiętaj, że ilość ta nie zawsze jest równa jakości. Możesz zdecydować się na słowo kluczowe o mniejszej objętości, ponieważ jest ono o wiele bardziej istotne dla Twoich odbiorców i Twoich celów.
Jak używać słów kluczowych na mojej stronie?
Kiedy algorytm Google był mniej dojrzały niż obecnie, łatwo było sprawić, aby Twoja strona znalazła się na szczycie wyników wyszukiwania dla niektórych fraz, powtarzając to słowo kluczowe wiele razy na stronie.
Jednak z biegiem lat Google stał się lepszy na stronach rankingowych, które odpowiadają na pytania, a nie tylko powtarzają je na stronie. To jest ważne, aby pamiętać, ponieważ to jest kuszące, aby myśleć, że wszystko, co masz do czynienia z listy słów kluczowych, to dodać te słowa do swoich stron. Aby jednak dobrze radzić sobie w wyszukiwarkach, musisz udzielić odpowiedzi na te pytania, które są lepsze niż cokolwiek innego.
Oto kilka wskazówek, jak używać słów kluczowych do prowadzenia zawartości swojego bloga:
Słowa kluczowe są danymi wejściowymi. Ty tworzysz wyjście. Zamiast zadawać sobie pytanie "Jak mogę umieścić to słowo kluczowe na mojej stronie?", zadaj sobie pytanie "Jak mogę odpowiedzieć na to pytanie?"
Nie musisz mieć osobnej strony dla każdego słowa kluczowego, które chcesz umieścić na swojej stronie. Jeśli na przykład piszesz post na blogu o "wyborze najlepszych butów do biegania", sensowne jest udzielenie odpowiedzi na wiele pytań związanych z tym tematem w ramach jednego postu, takich jak "buty do biegania na trasie" i "cechy butów do biegania".
Sprawdź strony, które są obecnie w rankingu dla docelowego słowa kluczowego i zastanów się, jak możesz stworzyć stronę lepszą niż ta.
Dokąd mam się udać?
Najlepiej jest zanurkować i spróbować samemu! Jak w przypadku większości rzeczy, badanie słów kluczowych staje się łatwiejsze, gdy zaczniesz je stosować.
Komentarze (0)