Łatwo jest znaleźć pisarzy; są oni wszędzie - od jednosekundowego wyszukiwania w Google do pytania na LinkedIn.
Ale zatrudnianie najlepszych? To zniechęca marketerów i właścicieli firm. I nie potrzebujesz tylko scenarzystów, potrzebujesz wyjątkowych autorów treści SEO.
Głównie dlatego, że o to właśnie zabiegał Google (aka największy kierowca ruchu na większości witryn) od czasu ich aktualizacji Pandy w 2011 r., RankBrain w 2015 r. oraz ich aktualizacji "Freda" (a przy okazji Gary Illyes z Google ukuł "Freda" dla każdej nienazwanej aktualizacji Google) w marcu 2017 r.
To oczywiste, jak każda z tych ważnych aktualizacji informuje o tym, że Google preferuje doskonałych autorów SEO:
Aktualizacja "Fred" zajęła się również stronami o niskiej jakości treści, które nie robią nic poza dostarczaniem informacji już dostępnych w Internecie. Ukarano również strony, które przedkładały przychody nad doświadczenie użytkownika.
Po tej aktualizacji ruch na ponad 100 witrynach spadł o 50 procent do 90 procent.
Jest oczywiste, że dzięki tym podstawowym aktualizacjom Google wymaga od marek, wydawców i marketerów współpracy z autorami treści SEO, którzy znają się na SEO; tymi, którzy wiedzą jak pisać z mistrzostwem SEO na stronie.
Ale jak można znaleźć tych wyjątkowych słowników? Bez planu, będziesz musiał przeszukać dziesiątki (a nawet setki) z nich, aby znaleźć tych, którzy dobrze pasują.
Ale ułatwmy ci to. Zasadniczo, twoi idealni autorzy SEO powinni mieć dwie kluczowe cechy:
Dobra znajomość SEO na stronie internetowej
Świetne oko do doświadczeń użytkownika (np. dodawanie odpowiednich obrazów, formatowanie itp.)
Pisarz posiadający te dwie umiejętności jest świetnym pisarzem SEO. Ale zagłębmy się trochę głębiej w to, co to oznacza.
(Uwaga: to stanowisko dotyczy zatrudniania wyjątkowych autorów treści SEO - tj. słowników, którzy nie muszą być monitorowani, aby wykonać świetną pracę. Tak więc, rzeczy mogą stać się trochę techniczne, jak czytasz dalej. Zakładam, że twój idealny pisarz rozumie lub jest odpowiedzialny za takie rzeczy jak formatowanie, stronicowe SEO i poprawne wgrywanie treści do twojego CMSa).
1. Znajomość SEO na stronie internetowej
Wiesz już, co to jest SEO na stronie. Ale jeśli nie, to są to po prostu elementy, które umieszczasz na stronie lub stronie internetowej, aby umożliwić wyszukiwarkom zrozumienie, że masz treści na konkretne tematy, których ludzie poszukują.
Więc skąd wiesz, że pisarz ma dobrą znajomość SEO na stronie?
Szczerze mówiąc, "Możesz mi wysłać swoje poprzednie próbki do pisania?" to idealne pytanie do każdego pisarza, którego zamierzasz zatrudnić. Kiedy już pokażą swoje próbki, niech cię oprowadzą po każdym z nich i zadają sobie następujące pytania:
Pytanie A: Czy w swoich poprzednich próbach mają "słowa kluczowe fokus"?
Próbując uszeregować jakąkolwiek stronę, należy wziąć pod uwagę kilka czynników, ale Twój idealny pisarz musi wiedzieć, jak trzymać rzeczy po stronie słów kluczowych.
Przejrzyj ich próbki; sprawdź, czy w przeszłości zoptymalizowały jakiś element zawartości dla konkretnego słowa kluczowego, abyś wiedział, czy będą w stanie zrobić to samo dla Twojej zawartości.
Pytanie B: Jak używać tagów tytułowych?
Wyszukiwarki używają tagów tytułowych do wykrywania nagłówków w Twojej treści.
Wiesz jak to działa: umieść "strategię SEO" - na przykład - w kilku odpowiednich nagłówkach na stronie, a wyszukiwarki zrozumieją, że strona uczy strategii SEO.
Zasadniczo, Twój idealny SEO writer powinien zrozumieć, jak wykorzystać je do poprawy swoich rankingów i przyciągnąć kliknięcia od potencjalnych klientów w wynikach wyszukiwania.
Czy tagi tytułowe są naprawdę tak ważne? Są. Ahrefs, na przykład, uczynił swój tag tytułowy na stronie bardziej opisowym i tylko to zwiększyło ich ruch o 37,58%.
Tak więc, przejrzyjcie tytuły w próbkach waszego kandydata, zwłaszcza tytuł h1. Oto na co powinieneś zwrócić uwagę przy sprawdzaniu jak kandydat używa znaczników HTML:
1. Tagi nagłówkowe nie powinny mieć więcej niż 60 znaków.
(trzy kropki przed twoimi tytułami to zły UX - na co Google się nie zgadza)
2. Podpozycjami powinny być h2 (niekoniecznie, ale to jest a plus)
3. Nagłówki do podtematów powinny być h3 (również nie jest to konieczne, ale jest to plus)
Poszukaj tych cech w pracy swojego kandydata, a będziesz w stanie potwierdzić, że prawidłowo implementuje on tagi tytułowe w swojej treści i może zrobić to samo dla Ciebie.
Ale niektórzy pisarze mogą nie mieć kontroli nad znacznikami tytułowymi w swoich publikowanych pracach - to znaczy, że strony, dla których pisali, prawdopodobnie nie dawały im takiego dostępu. W tym przypadku należy poprosić o próbki, które opublikowali na własnej stronie, gdzie faktycznie mają kontrolę nad tymi tagami.
Pytanie C: Co oni wiedzą o łączeniu wewnętrznym?
Orbit Media podzieliły się kiedyś tym, jak używały wewnętrznego linkowania do tworzenia postów na blogach od pozycji #29 do #4.
Dlatego ważne jest, aby Twoi autorzy wiedzieli, jak kontekstowo łączyć się z Twoimi starszymi fragmentami treści podczas pisania nowych. I działa to nie bez powodu; wewnętrzne linkowanie pomaga:
Przekazuj Google informacje o znaczeniu i wartości swoich stron (im więcej linków na stronie, tym większą władzę ma ona w oczach Google).
Pokaż Google, że Twoja strona zawiera szczegółowe informacje na dowolny temat.
Powiedz Google, że Twoja strona ma łatwą nawigację - co oznacza, że ma dobry UX i jest dobrze skonstruowana.
Wewnętrzne linkowanie jest głównym kluczem do rankingu wyszukiwania, więc potrzebujesz pisarzy, którzy mają wewnętrzne linkowanie w swojej kieszeni pełne narzędzi. Ale także upewnij się, że robią to za pomocą odpowiednich anchor textów; w ostatnim wpisie LinkedIn, ekspert Rennie Sanusi wskazał dwa kluczowe elementy anchor textów, których należy szukać w próbkach kandydatów:
Powinni jasno wyjaśnić, dokąd zabiorą czytelnika.
Nie powinno to być zbyt długie.
Pytanie D: Czy piszą treści o długiej formie?
Przeciętna liczba słów w wynikach pierwszej strony Google wynosi ponad 1800+ słów - wynika z badań Backlinko.
Google od początku swojej działalności zajmuje się szczegółową treścią; prawdopodobnie znasz ich misję:
Każda dokonywana przez nich zmiana algorytmu jest ukierunkowana na osiągnięcie tego celu, a ranking treści długiej formy pomaga im również w tym procesie.
Ponieważ dla nich pisanie dłuższych treści oznacza, że umieszczasz w nich więcej informacji, których szukają poszukiwacze.
Potrzebni są więc pisarze, którzy potrafią tworzyć treści o długiej perspektywie czasowej. Sprawdź ich próbki i potwierdź, że wiedzą, jak regularnie pisać treści długoformatowe.
Pytanie E: Czy zostały one uszeregowane według jakichś ważnych słów kluczowych?
Ostatecznie, musisz zobaczyć przykłady ważnych słów kluczowych, dla których Twój idealny twórca treści był w rankingu w przeszłości. Jest to największy test ich zdolności do rzeczywistego prowadzenia ruchu wyszukiwania na swój sposób.
To za znalezienie pisarzy, którzy znają się na SEO na stronie. Ale jak wiesz, to tylko jedna z części umiejętności, które sprawiają, że świetny pisarz SEO treści.
Drugim ważnym elementem jest ich zdolność do pisania treści angażujących ludzi. Innymi słowy, muszą oni wiedzieć, jak sprawić, by ludzie czytali stronę przez kilka minut (a nawet godzin), prowadząc ich do podejmowania działań, które są ważne dla Twojej firmy.
2. Wielkie oko do doświadczeń użytkownika
Trzymanie czytelników na stronie przez długi czas poprawia również Twój ranking.
We wspomnianym wyżej badaniu Backlinko, badacze przeanalizowali 100 000 stron i stwierdzili, że "strony internetowe o niskim średnim wskaźniku odbicia są silnie skorelowane z wyższymi rankingami".
I wiesz, co to oznacza; Twój idealny pisarz SEO powinien nie tylko pisać do rankingu w wyszukiwarkach, ale także pisać, aby przyciągnąć i utrzymać uwagę odbiorców docelowych.
Więc, poszukaj w ich próbkach:
Nagłówki i wstępy, które zaczepiają czytelników
Potrzebujesz pisarzy, którzy są na tyle kompetentni, by znać rodzaje nagłówków i akapitów otwierających, które działają.
To nie jest trudna umiejętność do zauważenia. Przejrzyj ich próbki. Jeśli ich tytuły i wstępy nie zahaczą o ciebie, to prawdopodobnie nie zahaczą o twoją publiczność. To naprawdę takie proste.
Obrazy i wizualizacje wyjaśniające
Sprawozdanie również to ujawniło: "Treść z co najmniej jednym obrazem znacznie przewyższała treść bez żadnych obrazów."
Ale oczywiście muszą to być odpowiednie obrazy (lub inne typy wizualne). I wiele razy (jeśli nie większość czasu), to znaczy obrazki wyjaśniające - więc uważajcie na te w ich próbkach. I są dwa przykłady obrazów wyjaśniających:
Jeśli jest odpowiednio używany - w przypadku, gdy w treści jest mowa o "internetowej sprzedaży produktów Nike" - dostaje swoje przesłanie.
Ogólnie rzecz biorąc, twoi idealni autorzy SEO muszą wiedzieć, jak używać takich narzędzi jak Skitch i Canva do tworzenia tych obrazów. Pamiętaj, że jesteś na polowaniu na te wyjątkowe.
Doskonali autorzy treści SEO = Wyższe pozycje w rankingach wyszukiwania
Można znaleźć autorów treści SEO, którzy posiadają wszystkie umiejętności wymienione w tym artykule. A zatrudnienie ich oznacza wyższe pozycje w rankingach wyszukiwania dla Twoich treści. Ci autorzy są, znowu, wszędzie. Ale rzecz w tym - i pewnie już to kiedyś słyszałeś: Dostajesz to, za co płacisz.
Wyjątkowi autorzy treści SEO są najlepszym wyborem, ale nie są tani. Mogą wysyłać twój ruch wyszukiwania przez dach, ale, tak jak ty: Chcą pracować dla ludzi, których stać na jakość, którą zapewniają. Więc jeśli idziesz na polowanie na nich, przygotuj swój portfel.
Ale upewnij się, że dostaniesz ich próbki i zadajesz pytania w tym przewodniku, jak uważasz za stosowne. Jeśli płacisz za treści, które pomogą Ci zająć wyższą pozycję w Google, to naprawdę powinieneś dostać to, za co płacisz.
Komentarze (0)