Nienawidzę Ci tego mówić, ale Googling "pomysły na temat bloga" nie da Ci treści, które powinieneś tworzyć.

Nie wszystkie treści są tworzone jednakowo. Pozwalając internetowi powiedzieć o czym blogować prowadzi do przeciętności. Przeciętność jest w porządku w niektórych przypadkach, jak np. zmuszanie do pojawienia się na siłowni o 17:00, kiedy to wolałbyś raczej nazwać to dniem. Ale jeśli masz zamiar spróbować wyróżnić się na bardzo zatłoczonej stronie z wynikami wyszukiwania, nie będziesz miał żadnych szans.


Rzeczywistość jest taka, że jest ciężko
Sieć jest przeciążona przez firmy, które mają większe budżety niż ty i mogą codziennie wypuszczać treści. W międzyczasie, masz szczęście, że raz w miesiącu pojawia się wpis na blogu. Gdzie umieścić swój czas może zrobić lub przerwać swoje cyfrowe wysiłki. Jak możesz konkurować? Jakie treści będą zwiększać Twój ruch z miesiąca na miesiąc i z roku na rok?

Jeśli masz zamiar poświęcić swój czas na tworzenie i promowanie postów blogowych i masz nadzieję na uzyskanie wyników, jesteś winien sobie samemu dowiedzieć się, o czym najlepiej nadajesz się na bloga.

Zapomnij o 50 poręcznych narzędziach i listach tematycznych blogów
Internet powie: "Po prostu badaj tematy używając tych 50 podręcznych narzędzi, a dostaniesz tonę pomysłów!" To jest anulowane. Odrzucanie tematów co tydzień przez ponad trzy lata nauczyło mnie, że ta rada - choć w dobrych intencjach - szybko się wyczerpuje. Zwłaszcza jeśli twój temat lub branża jest niszowa.

Więc oto co bym polecił:

  • Dowiedz się, na czym zależy twoim ludziom
  • Znajdź miejsce, gdzie dzieje się magia
  • Słowa kluczowe badaj swoje tematy
  • Burza mózgów, kategoryzacja i ustalanie priorytetów
  • Wykonaj

I to właśnie pokryjemy. Może to zająć trochę więcej czasu, ale da ci pomysły i wskazówki, z których możesz korzystać przez miesiące.

Dowiedz się więcej o swoich ludziach
Najlepszym sposobem na znalezienie pomysłów na tematykę bloga jest spojrzenie na swoich odbiorców. Jakie są ich punkty bólu, obawy i obsesje, jeśli chodzi o Wasze produkty? Łatwiej powiedzieć niż zrobić czasami, ale są szanse, że masz już co najmniej przeczucie, dlaczego wybierają Ciebie. Więc zacznij tam i z powrotem.


Przy odrobinie szczęścia, będziesz miał do wykorzystania jakieś badania lub wyznaczenie osób. Jeśli nie, zrób to. Nie chodzi o to, żeby się wstrzymać z idealizowaniem swojej publiczności lub przybijaniem tej marki kiełbasy tofu, którą lubią. Chodzi o to, by przybić ich punkty bólu i pragnienia i iść dalej.

Pomyśl o swoich najlepszych klientach: Jak pomagasz im żyć swoim najlepszym życiem? Co pomagasz im rozwiązać? Co ich frustruje w związku z twoją linią usług? Kiedy zdają sobie sprawę, że potrzebują kogoś takiego jak ty?

Poświęć czas, aby zrozumieć ludzi, którzy obecnie kupują od ciebie. Więc możesz znaleźć ich więcej. W niektórych przypadkach, znalezienie publiczności jest łatwe. W innych przypadkach, twoja publiczność jest naprawdę zróżnicowane, lub po prostu chcesz, co twój sąsiad ma. Uzyskanie idealnej osoby widowni nie jest super ważne. Po prostu zdobądź wystarczająco dobry portret i idź dalej.

Znajdź miejsce, gdzie dzieje się magia
Ledwo skończyłem matematykę w college'u, ale jedno co dostałem to wykresy Venna. Dwa kółka, a magia jest tam, gdzie się przecinają, fajnie.

Męcząc się nad tym, o czym blogować, używam tego typu schematu, aby zdecydować, o czym najlepiej mogę rozmawiać. Po lewej stronie znajdują się zainteresowania i obawy publiczności, które odkryłeś w poprzednim kroku. Po prawej, pańska ekspertyza. W środku, otrzymujesz zestaw tematów, w których możesz się wyspecjalizować. Jest to podwójna pozycja, którą możesz zająć w świecie swoich klientów. Jeśli potrafisz wskazać tutaj mieszankę ekscytujących, aspiracyjnych i realistycznych tematów, to jest to najlepsze.

Jedna rzecz to wiedzieć, co lubią twoi widzowie. Ale gonić za tym, a ty rywalizujesz z Medium albo Buzzfeedem.

To kolejna rzecz, o której dobrze się mówi. Ale gonić za tym, a ty mówisz do siebie.

Magia polega na znalezieniu miejsca, w którym przecinają się zainteresowania twoich odbiorców i twoje.


Podczas niedawnych warsztatów pewna kobieta zapytała mnie: "Jestem fotografem, a ludzie, którzy lubią ze mną pracować, są w outdoorze - więc mówisz, że powinienem stworzyć bloga o wędrówkach w okolicy?"

Nie.

Nie rób tego.

Istnieje wiele stron internetowych, które są o wiele bardziej inwestowane w pisanie o wycieczkach niż ty, i są szanse, że mają więcej władzy w tym temacie.

Moja odpowiedź na nią: "A co z tworzeniem treści wokół najbardziej fotograficznych wędrówek w okolicy? Możesz stworzyć jeden post na blogu dla Instagram, inny dla portretów, a jeszcze inny dla zdjęć zaręczynowych!"

Nie chodzi o to, by tworzyć treści tylko dlatego, że ludziom zależy na X, Y, czy Z. Zadaj sobie pytanie, o czym najlepiej potrafisz mówić i jak to się krzyżuje z zainteresowaniami odbiorców. Im bardziej konkretne i unikalne dla ciebie i twoich odbiorców, tym lepiej.

Słowa kluczowe - badaj swoje tematy
Kiedy już poznasz swoje słodkie miejsce, pomyśl o ogólnych tematach i wpisz je do dokumentu lub arkusza kalkulacyjnego. Następnie wciągnij te pomysły do swojego ulubionego narzędzia do badania słów kluczowych. Zazwyczaj zaczynam od listy z jednym słowem kluczowym, a następnie wyeksportuję różne pomysły za pomocą kilku narzędzi. Gdy mam więcej pomysłów, podłączam je, eksportuję i buduję małą, ale zdrową listę, z którą mogę pracować.

Istnieje kilka narzędzi, w które warto zainwestować, aby uzyskać te informacje (a także kilka bezpłatnych opcji). Ponieważ wierzę w uproszczone podejście do narzędzi, polecam je:

Narzędzie do badania słów kluczowych, takie jak Moz, SEMrush lub Keywordtool.io
Narzędzie do badania zawartości, takie jak Answer the Public, lub Buzzsumo
Bonusowe narzędzie jak Ubersuggest lub stare dobre "Ludzie też pytają".
Uszereguj swoją nagrodę według miesięcznego wolumenu wyszukiwania, trudności słów kluczowych i zainteresowania społecznego. Następnie wybierz tematy, którymi chcesz się zająć na dany kwartał.

Nie zniechęcajcie się, jeśli wasze kluczowe warunki są konkurencyjne. To lata 2020 - wszystko, co jest coś warte, jest konkurencyjne. Celem jest rozpoczęcie tworzenia treści, które z czasem się opłacą, a Ty zyskasz autorytet w swojej domenie.

Słowo ostrzeżenia: tematy, które wybierasz, powinny znajdować się w twoim słodkim miejscu i pomagać czytelnikom żyć swoim najlepszym życiem.

Burza mózgów, kategoryzacja i ustalanie priorytetów
Po zdefiniowaniu motywów, które mogą być podstawą dla Twoich wysiłków w zakresie treści, użyj tych czterech kategorii, aby pomóc Ci wybrać tematy w tych obszarach. Lubię myśleć o tym podejściu jako o piramidzie, gdzie zadajesz wszystkie oczywiste "duh" pytania zanim przejdziesz do seksownych rzeczy.

Pomyśl o tematach, które miałyby zastosowanie w każdej z tych czterech sekcji, zaczynając od największej, ogólnej kategorii fundacji.

Zawartość wiecznie zielona odnosi się bezpośrednio do produktu lub branży. Są to pytania, które ludzie zadają dzień w dzień. Przy wartościach nominalnych, słowa kluczowe mogą wydawać się jak małe ryby - tzn. otrzymują tylko 800 do 1K wyszukiwania miesięcznego. Ale jeśli są one zgodne z Twoim tematem, to bardzo chcesz odpowiedzieć na te pytania. Jeśli tego nie zrobisz, to ktoś inny będzie chciał. Ostatecznie celem treści jest pozyskanie osób odwiedzających Twoją stronę, które badają Twój produkt lub usługę.
Oryginalne badania odpowiadają na pytania lub zapewniają wgląd w obszar ściśle związany z tym, co robisz. To kontent premium (długie posty na blogu, wspierające posty gości), który wymaga więcej zasobów do stworzenia niż typowy post na blogu, ale pomaga zbudować autorytet domeny. Miejmy nadzieję, że ta zawartość pomoże Ci uzyskać linki z renomowanych źródeł, a także jest przyjemna w pracy.
Trendy i aktualna treść to wpisy na blogu, które mają na celu wygenerowanie szumu, przyciągnięcie uwagi i mogą pomóc w budowaniu linków, ale mają tendencję do krótkotrwałości. Są to tematy, które są w Twoim słodkim miejscu i gorące teraz. Wskakuj na te sezonowo.
Treści związane ze stylem życia to treści blogowe na tematy, które odnoszą się do wartości firmy i będą łączyć się z czytelnikami. Tak, miło jest pokazać ludzką stronę Twojego biznesu, ponieważ ludzie kupują od ludzi, których lubią. Ale wolałbym mieć post, który odpowiada na moje pytania, niż post pokazujący mi słodkie zdjęcia psów, ty?
To, co może wydawać się dla ciebie podstawową informacją, może być zupełnie nowym objawieniem dla twojej potencjalnej publiczności.

Zbudowałem blog, aby przyciągnąć ponad 100 tys. miesięcznych odwiedzających, a jedną rzeczą, której się nauczyłem, było to, że treści, które przynosiły nam ruch miesiąc po miesiącu, to podstawowe rzeczy. 

A szanse są takie, że na Twoim blogu (lub stronie internetowej w tej sprawie) brakuje tej treści "początku podróży kupującego". Jeśli myślisz, że wszyscy to wiedzą, to nie wiedzą. Prawdopodobnie jesteś zbyt blisko tego - ja też tam byłem.

Pytania, które możesz sobie zadać:

  • Jakie są typowe pytania, które zadają twoi słuchacze? Jakie są rozwiązania, które możesz im dać?
  • Jak wyjaśniłbyś tę koncepcję swojej babci lub dziecku?
  • Jaki jest fajny trend z __________, w który warto inwestować?
  • Co chciałbyś, żeby twoi najlepsi klienci wiedzieli o __________?

Źródła informacji, na które również możesz spojrzeć:
Puby (na pomysły, które mogą być ponownie wykorzystane dla szerokiej publiczności)
Wydarzenia (w przypadku pomysłów, które mogą być bardzo aktualne i istotne dla wybranej grupy odbiorców)
Wpływy w twojej przestrzeni (dla pomysłów na to, co twoja publiczność grawituje do)
Wykonanie
Idealnie byłoby, gdybyś miał do wyboru mieszankę tematów na piramidzie, w każdym kwartale. Zaplanujcie je. Użyłem Google Sheets, albo Trello.

Skup się na nagrodzie
Wzrost ruchu w blogu powinien z czasem przyspieszyć. Jeśli odpowiednio zbudujesz swoją zawartość, to tak będzie. Określ punkt, w którym łączą się Twoje zainteresowania z zainteresowaniami odbiorców. Znajdź tematy, które pasują do tego słodkiego miejsca, odpowiadając na najczęściej zadawane pytania (FAQ). Dodawaj oryginalne badania sezonowo, i posypuj się pewnymi trendami i treściami dotyczącymi stylu życia.

Kiedy tworzysz tematy bloga, które są bardziej zgodne z Twoją marką i Twoimi mocnymi stronami, i które pasują do tego, czego poszukują Twoi odbiorcy, masz większe szanse wyróżnić się w zatłoczonej przestrzeni. Internet jest zatłoczony - aby wyróżnić się i przemówić do klientów, trzeba "zrobić cię" najlepiej.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz