Powiedziałem, że kilka stron treści może mieć znaczący wpływ na jego stronę. Nawet w przypadku przedstawienia twardych liczb na poparcie moich twierdzeń, wciąż balknął. Moje ego zaczęło gryźć: czy malarz powiedziałby matematykowi, jak zrobić trygonometrię?

W przeciwieństwie do sztuki, content marketing i SEO nie są subiektywne. Jakość słów, które piszesz, można określić ilościowo i mogą one wygenerować zysk dla Twojej firmy.

Większość twoich treści nie zrobi nic.
Aby przeprowadzić tę rozmowę, naprawdę musimy sobie z tym poradzić.

Większość tworzonych treści żyje głęboko na stronie 7 Google, w rankingu nieznanego słowa kluczowego zupełnie niezwiązanego z Twoją marką. Winny jest brak naukowego (obiektywnego matematycznego) procesu. Ale więcej na ten temat później.


Przykład: Brafton stosował grę objętościową w odniesieniu do strategii treści. Tom = rankingi słów kluczowych. To było w sprayu, i to działało.

Patrząc wstecz na bieżącą wydajność dla starych artykułów, okazuje się, że najlepsze 100 stron naszej witryny (1,2% wszystkich indeksowanych stron) napędzają 68% całego ruchu organicznego.

Co więcej, 94,5% wszystkich indeksowanych stron wykonuje pięć lub mniej kliknięć z wyszukiwarki co trzy miesiące.

Więc co daje?

Oto, co się zmieniło: łatwa treść to już przeszłość. Pisanie treści i "używanie słów kluczowych" jest planem przeznaczonym na samotną śmierć na stronie 7 wyników wyszukiwania. Proces tworzenia treści musi być rygorystyczny i mocno wsparty danymi. Musi się on rozpocząć od badania słów kluczowych.

1. Badania nad słowami kluczowymi:
Wybierz tematy treści z regularnie wyszukiwanych słów kluczowych. Wielkość wyszukiwania oznacza zainteresowanie, co gwarantuje, że to, o czym piszesz, jest interesujące dla odbiorców docelowych. Słowa kluczowe, które wybierzesz, muszą być również rozsądne. Użycie organicznych mierników trudności z Moz lub SEMrush pomoże Ci określić, czy masz realną szansę na znalezienie się w jakimś sensownym miejscu.

2. Pisanie treści SEO:
Twoim celem jest, aby strona, którą piszesz, została oceniona pod kątem słowa kluczowego, do którego zmierzasz. Dni używania słowa kluczowego w postach blogowych i linkowania do strony docelowej produktu się skończyły. Jedna strona, jedno słowo kluczowe. Dlatego też, jeśli chcesz, aby Twoja strona została oceniona pod kątem wybranego słowa kluczowego, strona ta musi być najlepszą stroną w sieci dla tego słowa kluczowego. Musi ona być dogłębna i obejmować szeroki wachlarz powiązanych z nią tematów.

Jak projektować wyniki
Zbuduj swoją wstępną listę celów z hasłami kluczowymi. Przefiltruj listę w dół do słów kluczowych z optymalną kombinacją objętości wyszukiwania, trudności organicznych, zatłoczenia SERP i intencji wyszukiwania. Możesz użyć tego szablonu jako przewodnika - po prostu zrób kopię i jesteś ustawiony.

Pobierz docelowy szablon słowa kluczowego

Kiedy już zawęzisz swoją listę do najlepszych pretendentów, zsumuj całkowity potencjał ilościowy wyszukiwania - jest to całkowita liczba wyszukiwań, które są wykonywane miesięcznie dla wszystkich celów z hasłem kluczowym. Nie uchwycisz tej całkowitej liczby wyszukiwań. Dobrą zasadą jest to, że jeśli na dole strony 1 i na górze strony 2 umieścisz średnio wszystkie słowa kluczowe, Twój szacowany CTR będzie wynosił maksymalnie 2%. Średnio na dole strony 1 będzie to około 4%. Od góry do połowy strony 1 będzie wynosić 6%.


W powyższym przykładzie, gdybyśmy mieli słabą pozycję, z 2% wskaźnikiem CTR na 20 stron, w ciągu miesiąca odwiedzalibyśmy dodatkowo 42-89 docelowych, komercyjnych użytkowników.

Strona internetowa, o której mowa, odwiedza średnio 343 organicznych użytkowników miesięcznie, za pomocą losowo wybranego asortymentu słów kluczowych z 7 850 indeksowanych stron w Google. W najgorszym przypadku, 20 stron, czyli .3% wszystkich stron, napędzałoby 10,9% całego ruchu. W najlepszym przypadku (jeśli klient wykonałby powyższe kroki do wartości T), dodatkowe strony o rozmiarze .3% napędziłyby 43,7% całego ruchu!

To jest .3% stron zindeksowanych witryny prowadząc dodatkowe 77.6% ruchu w każdym... miesiącu.

Jak kilka stron może zrobić różnicę
Do tej pory wszystko, o czym rozmawialiśmy, było hipotetycznym potencjałem słów kluczowych. Na szczęście przetestowaliśmy tę metodę z 37 core'owymi landing pages na naszej witrynie (.5% wszystkich stron indeksowanych). Rezultatem zastosowania powyższej metody było 24 z naszego rankingu docelowych słów kluczowych na stronie 1, dzięki czemu miesięcznie odwiedza nas ok. 716 osób o wysokiej aktywności.

Stanowi to .5% wszystkich stron napędzających 7,7% całego ruchu. Przy średnim CPC wynoszącym 12,05 dolarów za słowo kluczowe, całkowity koszt zapłaty za te słowa kluczowe wyniósłby 8 628 dolarów miesięcznie.

Nasze 37 stron (.5% wszystkich stron), które były jednorazową inwestycją, generują 7,7% całego ruchu, a ich szacunkowa wartość wynosi 103 533 USD rocznie.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz