Nowe rodzaje usług i platform pomagają bankom w cyfrowej transformacji.

Jaki był poziom inwestycji lub zaangażowania w technologie cyfrowe w sektorze finansowym?

Zależy to od banku lub instytucji finansowej, od demografii ich rynku i od tego, po której stronie cyfrowej przepaści pracują, aby wykorzystać technologię marketingową do spełnienia wymagań klientów. 

"Banki i firmy świadczące usługi finansowe muszą na nowo wyobrazić sobie sposób, w jaki angażują się w kontakty z klientami i tworzą lepsze doświadczenia cyfrowe" - powiedziała Leena Iyar, szefowa działu marketingu i dyrektor ds. marki w firmie Moxtra, mobilnej platformie współpracy w czasie rzeczywistym wykorzystywanej w branży bankowości i usług finansowych. 

Platforma firmy Moxtra, portal klienta OneStop, działa jako cyfrowy oddział, spełniający różnorodne funkcje bankowe za pośrednictwem prawie dwóch tuzinów aplikacji, w tym m.in:

  • Bezpieczne przesyłanie wiadomości;
  • Wiadomości wideo i treści;
  • Wirtualne formularze danych;
  • Spotkania wideo;
  • Podpis cyfrowy;
  • Zarządzanie zadaniami;
  • Udostępnianie ekranu;
  • Transakcje; oraz 
  • Połączenia społeczne i komunikacja za pomocą popularnych aplikacji, takich jak WhatsApp i WeChat.

Moxtra świadczy te usługi, ale z zachowaniem marki swojego klienta. "Jest to bardzo rozbudowana platforma, która została zaprojektowana do współpracy z instytucjami finansowymi w celu zaspokojenia ich potrzeb", powiedział Iyar. "Nawet nasza funkcja wideo-spotkań jest bardzo dobrze dostosowana, więc klienci mają możliwość, aby tylko kierownicy ds. relacji mogli rozpocząć spotkania i ustalać godziny spotkań z klientami, a te prawa pracowników mogą być dostosowane do każdego oddziału". 

Czy Moxtra oferuje takie produkty, które banki i instytucje finansowe są w stanie odkryć?

Nowy sposób myślenia
Zaledwie w zeszłym tygodniu Metia Group, globalna agencja marketingowa, opublikowała raport "Mindset Matters: Redefiniowanie transformacji bankowości cyfrowej przy pomocy podejścia marketingowego." 

W raporcie tym od końca kwietnia do połowy maja przebadano 500 starszych uczestników rynku finansowego w Europie i Stanach Zjednoczonych. 

Podczas gdy zapotrzebowanie na bankowość cyfrową zostało zidentyfikowane i powszechnie uzgodnione, umieszczenie zasobów marketingowych i personelu za tymi doświadczeniami jest nadal powolne, jak wynika z raportu: 

  • 38% instytucji stwierdziło, że stosuje podejście marketingowe do bankowości cyfrowej, dając swoim marketingowcom pełne miejsce przy stole w określaniu transformacji całej instytucji;
  • 43% instytucji, które zastosowały podejście marketingowe, stwierdziło, że ich inicjatywy w zakresie transformacji cyfrowej oparte na marketingu przewyższają zwrot z inwestycji, w porównaniu z zaledwie 23% innych instytucji; oraz
  • 60% instytucji finansowych nastawionych na marketing zgłosiło, że ma lepsze doświadczenia cyfrowe niż ich konkurencja, ponieważ tylko 35% innych instytucji finansowych twierdziło, że ma lepsze doświadczenia cyfrowe niż ich konkurencja.

Zapotrzebowanie branży na wykorzystanie narzędzi cyfrowych w celu pozyskania nowych klientów dramatycznie przesunęło się w kierunku zapotrzebowania na wielokanałowe doświadczenie w zakresie bankowości cyfrowej. 

"Dane zawarte w naszym sprawozdaniu są bardzo jasne" - powiedziała wiceprzewodnicząca Metia, Liz High of Insight and Strategy. "Przemysł musiał dokonać szybkich zmian, a jeśli nie inwestowałeś właściwie, nie osiągałeś dobrych wyników."

High przyznaje, że klienci, którzy zaczęli korzystać z COVID jako okazji do przeglądu i modyfikacji swoich platform cyfrowych, których już brakowało, być może spowolnili początkową reakcję na usługi w pierwszym i drugim kwartale 2020 r., ale modyfikacje te doprowadziły do bardziej płynnych doświadczeń w trzecim kwartale 2020 r. 

"Ta sytuacja zmusiła banki i instytucje finansowe do zastanowienia się nad swoim ogólnym doświadczeniem, a nie tylko nad odrobiną technologii w danym momencie", powiedział High. "Było dużo inwestycji technologicznych z niewielką korzyścią dla klienta, i to jest moje słowo ostrzeżenia, nie rzucać dobrych pieniędzy na złe, przestarzałe platformy marketingowe myśląc, że osiągniesz inny wynik lub doświadczenie". 

Jedno okienko bankowe jest priorytetem numer jeden
Osobisty bankier lub menedżer ds. relacji, który raz spędził od pięciu do siedmiu godzin dziennie na spotkaniach z klientami, nie spędza dokładnie tyle samo czasu na komunikowaniu się z nimi za pomocą wiadomości tekstowych, aplikacji na czacie, udostępnianiu dokumentów i innych na platformach bankowości cyfrowej. 

"Oparte na danych, spersonalizowane doświadczenie bankowe będzie jedynym doświadczeniem tolerowanym wcześniej niż później", powiedział High. "Farbą tego wszystkiego będzie to, jak uwolnić ludzki element bankowości, aby uzyskać wysoki poziom emocjonalnego zaangażowania w jednoosobowe doświadczenie bankowe." 

Dla portalu OneStop firmy Moxtra pełni on funkcję rozszerzenia istniejącej aplikacji lub strony internetowej banku lub instytucji finansowej, ale może również służyć jako samodzielna platforma internetowa lub aplikacja mobilna. Aby zapewnić markowe doświadczenie na platformie, firma Moxtra usprawniła proces wejścia na pokład do miejsca, w którym nowy klient potrzebuje tylko dwóch tygodni, aby rozpocząć pracę na swoim portalu. 

Wbudowana funkcjonalność i przyspieszone procesy firmy Moxtra pozwoliły na szybkie wejście na pokład nowych klientów, przy jednoczesnym dodaniu usług do istniejących klientów:

  • Wdrożenie na miejscu do prywatnej chmury;
  • Platforma/portalowe moduły, które można włączać i wyłączać w celu dostosowania do potrzeb użytkownika;
  • Niestandardowe platformy komunikacyjne i aplikacje dla klientów zarządzających majątkiem.

Poza sektorem bankowym, Moxtra przyciąga uwagę innych pionierów, takich jak duże korporacyjne marki ubezpieczeniowe. 

"Widzimy teraz różne rodzaje spraw związanych z wykorzystaniem finansowym, które można rozwiązać za pomocą naszego portalu", powiedział Iyar. "Niezależnie od tego, czy chodzi o finansowanie samochodów, czy też finansowanie sprzętu, wszystkie te sprawy można załatwić za pomocą kompleksowego rozwiązania, które wykorzystuje najlepsze technologie marketingowe i stawia je na wyciągnięcie ręki dzięki bankowi lub ubezpieczycielowi". 

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz