To może być świetny czas, aby zidentyfikować najlepsze talenty dla swojej drużyny.
Dla tak wielu firm to po prostu nie czas, aby myśleć o zatrudnianiu. Ale to nie oznacza, że powinieneś zaprzestać rekrutacji.
Podczas gdy epidemia COVID-19 spowodowała bezprecedensowy wzrost bezrobocia - 22 miliony Amerykanów złożyło już wnioski o zasiłek dla bezrobotnych - rekrutująca i ekspert w dziedzinie technologii Erica Siedel mówi, że organizacje, które mogą teraz zatrudniać, mają możliwość budowania silnych zespołów, nawet jeśli oznacza to rekrutację i rozmowy kwalifikacyjne w formie cyfrowej.
"Niektórzy z twoich wymarzonych ludzi będą teraz dostępni", powiedział Seidel, rekrutujący na stanowiska kierownicze i założyciel The Connective Good, uznając smutną rzeczywistość zwolnień i urlopów w społeczności marketingowej.
Z tak wieloma osobami bez pracy, teraz jest czas, aby uaktualnić swoje zespoły, jeśli masz finansowe możliwości, aby to zrobić. A jeśli tego nie zrobisz, Seidel poleca przynajmniej przeprowadzenie rekrutacji teraz. Zobacz, czy ci "wymarzeni" ludzie, których śledziłeś, są nagle dostępni. Stwórz z nimi relacje, które mogą się opłacić, gdy twoja zdolność do zatrudniania się otworzy.
Gdzie są ludzie
Jeśli jest jakaś zaleta tej sytuacji, to pokazuje ona wyraźnie, jak skuteczna może być domowa, cyfrowo połączona siła robocza. A to daje menedżerom ds. rekrutacji nowe spojrzenie na pozyskiwanie talentów.
"Zatrudnij tam, gdzie są ludzie", powiedział Seidel, który podzielił się tymi wskazówkami na webinarze z firmy analitycznej conDati na temat zmieniających się priorytetów marketingowych w 2020 roku. Replay można obejrzeć tutaj.
Seidel powiedział również, że jest to dobry pomysł, aby zaprosić potencjalnych kandydatów do bycia muchą na ścianie w spotkaniach firmowych, coś, co jest znacznie łatwiejsze do zrobienia teraz, że wszystkie spotkania są wirtualne. "Sprowadź do nich kulturę żywą", powiedziała.
Wreszcie, Seidel powiedział, że teraz jest dobry moment na przemyślenie wywiadu. "To, że możesz przeprowadzić wywiad z video, nie znaczy, że powinieneś", powiedziała. Rozważcie takie rzeczy jak testy behawioralne. Dobrze jest również wysłać pytania przed rozmową kwalifikacyjną, aby dać kandydatowi czas na rozwinięcie swoich odpowiedzi.
A jeśli szukam pracy?
Przy mniejszej liczbie firm, które mogą teraz zatrudniać, wysypka zwolnień oznacza, że konkurencja może być naprawdę duża, jeśli szukasz pracy. Aby się wyróżnić, Seidel powiedział, że jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać.
Po pierwsze, pandemia powoduje, że wiele firm wycofuje się z budżetów związanych z pozyskiwaniem klientów, a zamiast tego skupia się na marketingu klienta, więc wykazanie się tymi umiejętnościami może dać przewagę.
"Budżety eventowe stają się cyfrowe", powiedziała. "Będzie zapotrzebowanie na nowe treści i połączenia w nowy sposób."
Jeśli jednak zostaniesz poproszony o kreatywne pomysły na pozyskanie klienta, zastanów się, w jaki sposób zrobiłbyś to w ramach budżetu shoestringowego, ponieważ jest to bardziej prawdopodobne dla potencjalnego pracodawcy.
Inne rzeczy do rozważenia to pokazanie, w jaki sposób współpracowałeś przy sprzedaży i upewnienie się, że możesz mówić w języku CEO, jeśli zostaniesz poproszony o rozmowę kwalifikacyjną przed jednym z nich. Oznacza to skupienie się na zwrocie z inwestycji i strategii, a nie mówienie o tym, jak kampania społeczna, którą prowadziłeś, miała imponujący CTR.
Jeśli jednak otrzymasz ofertę, upewnij się, że jest ona odpowiednia. "Ćwicz umiejętności negocjacyjne tak samo jak marketingowe", powiedział Seidel. Jest to szczególnie ważne, ponieważ widzi zmienne pakiety wynagrodzeń dla osób na stanowiskach kierowniczych i kierowniczych, które wykorzystują mniejsze wynagrodzenia podstawowe i większe potencjalne premie.
Komentarze (0)