Marketing cyfrowy - obejmujący wszystko, począwszy od wyszukiwarek, poprzez media społecznościowe, aż po wyświetlanie reklam, wiadomości e-mail i aplikacje mobilne - jest skomplikowanym przedsięwzięciem, niezależnie od tego, czy marketerzy pracują w firmie, czy w agencji.

Narzędzia do zarządzania przepływem pracy w przedsiębiorstwie i projektami mogą oferować znaczące korzyści, które pomogą marketerom zająć się ich pracą i lepiej komunikować się ze współpracownikami:

Bardziej efektywne zarządzanie operacjami globalnymi. Narzędzia do zarządzania przepływem pracy i projektami mogą pomóc rozproszonym pracownikom w koordynacji między sobą, pozwalając na odpowiedzialność i spójność na różnych rynkach. Niektóre narzędzia szczególnie wspierają procesy współpracy i zatwierdzania ukierunkowane na zabezpieczenia marketingowe.

Łatwość i przejrzystość sprawozdawczości. Choć do zarządzania projektami można używać ręcznie aktualizowanych arkuszy kalkulacyjnych, to jednak nie oferują one natywnych raportów i pulpitów oferowanych przez narzędzia workflow i zarządzania projektami. Większość z tych platform oferuje wysoce spersonalizowane możliwości raportowania, które są napędzane przez widżety i kreatory, dzięki czemu raportowanie jest szybsze i łatwiejsze. Raporty te są często łatwe do udostępnienia i mogą być udostępniane kierownictwu na poziomie wiceprezesa i dyrektora generalnego, a postępy w ich tworzeniu mogą być śledzone przez wiele inicjatyw.

Wizualizacje, które pomagają w planowaniu i alokacji zasobów. Większość narzędzi do zarządzania przepływem pracy i projektami dostarcza wizualizacje, które pozwalają marketerom zobaczyć wiele projektów na pierwszy rzut oka, pozwalając im na dostosowanie harmonogramów lub zadań w razie potrzeby, aby uniknąć nadmiernego opodatkowania lub niepełnego wykorzystania zasobów.

Lepsza koordynacja z klientami i innymi zainteresowanymi stronami. Wiele narzędzi pozwala na dostęp "gości" lub inne elastyczne struktury uprawnień, które pozwalają na dzielenie się niektórymi informacjami, podczas gdy inne aspekty są ukryte. Jest to szczególnie pomocne dla marketerów pracujących w agencjach lub jako konsultanci zewnętrzni, ponieważ mogą oni udokumentować to, czego potrzebują w narzędziu, nie martwiąc się, że pojawią się mniej niż profesjonalnie, gdy klient zaloguje się i zobaczy swój własny pogląd.

Cyfrowe zarządzanie aktywami i udostępnianie plików. Większość narzędzi do zarządzania przepływem pracy i projektami pozwala użytkownikom na przesyłanie plików lub łączenie się z nimi w chmurze, służąc jako coś w rodzaju DAM "lite". Funkcje te nie są nigdzie zbliżone do tych, które oferuje prawdziwy DAM (zobacz nasz raport Martech Intelligence na temat platform Digital Asset Management), ale mogą działać dobrze w niektórych przypadkach użycia.

Bardziej płynna komunikacja z zespołem rozwojowym i innymi grupami. Inicjatywy marketingu cyfrowego często obejmują aspekt technologiczny, który wymaga talentu programistów. Kiedy marketerzy i programiści znajdują się w różnych działach funkcjonalnych, ale korzystają z tego samego narzędzia do zarządzania przepływem pracy i projektami, ich wspólna praca przebiega z mniejszą ilością trafień. To samo dotyczy każdego innego działu, z którym łączy się marketing.

Łatwiejsze śledzenie płatnych godzin pracy i zarządzanie zasobami ludzkimi. Wiele narzędzi śledzi czas, jaki upłynął w trakcie pracy nad danym zadaniem, dzięki czemu kierownicy kont agencyjnych mogą z łatwością obliczyć liczbę godzin spędzonych na projektach danego klienta. Funkcja ta może również pomóc menedżerom w monitorowaniu poziomu wydajności pracowników.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz