"Marketing w czasie rzeczywistym będzie miał największy wpływ na działania marketingowe w ciągu najbliższych pięciu lat", powiedział Mike McGuire, wiceprezes Gartner ds. analizy, "Jednakże, zanim marketerzy będą mogli uświadomić sobie korzyści płynące z tych technologii, najpierw muszą stać się biegli w analizie prognostycznej i dostarczaniu spersonalizowanych komunikatów".
Komentarze McGuire'a były częścią raportu Gartnera z sierpnia ubiegłego roku, który nakreślił najważniejsze trendy, które miały największy wpływ na sposób, w jaki zespoły marketingowe zarządzają swoimi stosami martech.
Firma badawcza stwierdziła, że marki zdolne do podłączenia analizy behawioralnej do platform automatyzacji marketingu byłyby lepiej wyposażone do dostarczania działań marketingowych w czasie rzeczywistym - ale, według raportu Gartnera, wielu marketerom brakowało "jasnego" uzasadnienia biznesowego dla zaangażowania w czasie rzeczywistym.
Największa przeszkoda w marketingu w czasie rzeczywistym
Więc w czym problem? Andrew LeClair, Product Marketing Manager Pegasystems, mówi, że głównym problemem jest to, że mamy 7000 rozwiązań w zakresie technologii marketingowych, ale nie ma sposobu na skuteczne połączenie wielu różnych systemów w sposób zapewniający zrównoważone działania marketingowe w czasie rzeczywistym.
"Mamy dane, które są wszędzie. Nasze systemy i nasi ludzie - nie są ze sobą połączeni", powiedział LeClair podczas prezentacji Discover MarTech 'Why Real-Time Really Matters', "Jest wiele złożoności. Mamy przychodzący, który jest tutaj i wychodzący tam - i opłacany jest na jakiejś wyspie, gdzie nikt nie wie. Nie wspominając o innych systemach, które dotykają klienta, takich jak obsługa klienta czy aplikacje rozliczeniowe".
Według LeClair, marketerzy nie są w stanie połączyć wielu platform, które wdrożyli, aby stworzyć "scentralizowany organ decyzyjny" - taki, który może dostarczyć rzeczywistych wydarzeń marketingowych w czasie rzeczywistym w oparciu o zaangażowanie klientów w różnych kanałach, dane historyczne, interakcje zakupowe i inne.
Jak zrobić pracę marketingową w czasie rzeczywistym, 1:1
"Musimy wymyślić i zrealizować kolejne najlepsze akcje w kanałach w mniej niż 100 milisekund, ale co to tak naprawdę oznacza? I jak to zaczyna działać?" zapytał LeClair podczas swojego webinaru.
Kierownik ds. marketingu produktowego mówi, że marketing w czasie rzeczywistym opiera się na czterech konkretnych możliwościach: wykrywaniu, danych, podejmowaniu decyzji i dostawie. Po pierwsze, marketerzy muszą być w stanie wykryć lub wyczuć moment potrzeby klienta. Oznacza to posiadanie systemów, które są w stanie wykryć działania poprzez proste zdarzenia, takie jak kliknięcie w wiadomości e-mail lub rozmowa z CSR.
"Na flip-side, masz też non-events. Wtedy właśnie oczekujemy, że coś się wydarzy, a tego nie robimy", powiedział LeClair.
Po wykryciu zdarzenia - lub serii zdarzeń - należy zebrać dane przed określeniem kolejnego najlepszego działania. Według LeClair, marketerzy potrzebują danych, które mogą pomóc w ocenie nastrojów, intencji i zachowań klienta. Potrzebne są również dane, które rzucą światło na ich cel końcowy i miejsce, w którym się znajdują.
"Wszystkie te informacje są absolutnie kluczowe dla określenia ich kontekstu i potrzeb - i muszą być dostępne w czasie rzeczywistym", powiedział LeClair.
Kompleksowa ocena danych pozwala na podjęcie decyzji o kolejnym najlepszym działaniu i zoptymalizowanie możliwości marketingowych w czasie rzeczywistym. Może to obejmować wypychanie odpowiedniej treści we właściwym czasie, dostarczenie spersonalizowanej oferty, wysłanie e-maila uzupełniającego lub więcej.
Kiedy marketerzy dopracowują te cztery możliwości, są w stanie określić, czy nadszedł czas, aby sprzedać klientowi lub pielęgnować związek - lub, potencjalnie, zdecydować się nie angażować, jeśli w danej sytuacji nie jest możliwe dodanie wartości.
"Od wstępnego wykrycia, poprzez zebranie naszych danych, aż do podjęcia tej decyzji, a następnie wykonanie - i jak to wpływa na doświadczenie klienta - jeśli jesteśmy w stanie zrobić to wszystko w mniej niż 100 milisekund dla dowolnego kanału, to jest to stan idealny. To właśnie tam żyją i oddychają najlepsze organizacje w swojej klasie" - powiedział LeClair.
Korzyści płynące z marketingu w czasie rzeczywistym
Aby przybliżyć klientom firmy Pega wpływ działań marketingowych prowadzonych w czasie rzeczywistym, LeClair udostępnił wyniki raportu Total Economic Impact przeprowadzonego przez Forrester.
Forrester potwierdził, że firmy, które wdrożyły narzędzia marketingowe Pega w czasie rzeczywistym, wygenerowały 226 mln dolarów przyrostu przychodów i 193 mln dolarów zatrzymanych przychodów.
"Ponieważ wyczuwamy potrzeby w czasie rzeczywistym, możemy być proaktywni w naszych wysiłkach związanych z utrzymaniem klientów, redukując ich rozczarowanie, docierając do nich zanim jeszcze będą mieli okazję pomyśleć o odejściu" - powiedział LeClair - "I to jest naprawdę, w ostatecznym rozrachunku, sposób, w jaki optymalizujemy wartość dla klienta na cały okres jego życia, o co w tym wszystkim chodzi".
Komentarze (0)