Jeśli jesteś zespołem marketingowym, który został wplątany w proces, który uniemożliwia Ci szybkie wyjście z pracy, możesz mieć problem z przepływem. 

Problem z przepływem jest wtedy, gdy wewnętrzne procesy w firmie powodują korek i zaczyna się dużo pracy marketingowej, ale gdzieś wzdłuż linii to się zatrzymuje - często z powodu uzależnienia od sygnalizacji przez kierownictwo lub prawne, lub innych zewnętrznych zależności.

Kanban jest zwinnym frameworkiem, który jest używany przez wiele zespołów marketingowych. Niektóre korzyści płynące z Kanban dla marketerów to między innymi:

  • Szybciej dostarcza wartość dla klientów.
  • Napędza innowacyjność i własność pracy zespołu.
  • Jest to najłatwiejszy sposób na rozpoczęcie pracy.

Zacznij od tego, co wiesz
Powodem, dla którego Kanban jest najłatwiejszym początkiem dla marketerów jest to, że jedną z jego zasad jest "zacząć od tego, co robisz teraz". Nie ma potrzeby wyznaczania nowych ról dla Kanbana ani reorganizowania ludzi - przynajmniej nie na początku.

Kanban polega na tym, że ludzie, którzy są najbliżej pracy, analizują swój obecny sposób pracy, aby odkryć, gdzie występują wąskie gardła w przepływie pracy.

Zespół ds. marketingu, z którym pracowałem, odkrył, że ich wąskim gardłem jest wiceprezes ds. marketingu, który musi się podpisać na pracy. Ponieważ był on jedną osobą, terminy dostaw często mogły być wstrzymywane przez kilka dni lub tygodni, w zależności od jego dostępności.

Zespół pogrupował różne elementy pracy według typu elementu, aby zmierzyć przepływ. Różnymi typami artykułów były komunikaty prasowe, media społecznościowe i prezentacje sprzedaży. Dowiedzieli się, że prezentacje sprzedażowe najbardziej zatrzymały się w przepływie, więc skoncentrowali swoje wysiłki na usunięciu korków w tym miejscu.

Dążenie do zmian ewolucyjnych
Wielu ludzi myśli, że robią Kanban, jeśli mają "tablicę Kanban", ale to tylko jedna z części ram. Największym elementem jest idea, że ludzie na wszystkich poziomach organizacji są upoważnieni do dążenia do ewolucyjnych zmian.

Ewolucyjna zmiana to całkiem potężna rzecz! Nie chodzi tylko o to, że członek zespołu będzie miał pomysł, a potem będzie czekał, aż kierownictwo coś z tym zrobi. 

Ewolucyjne zmiany oznaczają, że zespół nie zadowoli się "tak zawsze pracowaliśmy". Organizacja musi zachęcać zespół do wprowadzania rzeczywistych, znaczących zmian, które w znacznym stopniu poprawią sposób pracy.

Dla marketerów, z którymi pracowałem, mogli pokazać swojemu wiceprezesowi, jak praca utknęła w jego kolejce i zapytali, co muszą zrobić, aby zdobyć jego zaufanie. Chociaż nie był skłonny od razu zrezygnować z podpisywania wszystkiego, był skłonny pozwolić zespołowi podpisać się na niektórych z mniej ryzykownych rzeczy.

Aby Kanban mógł pracować, zespół musi nadal udowadniać, że może poprawić swój przepływ poprzez zmianę obecnego systemu. Być może nie nastąpi to z dnia na dzień, ale wymaga to przyjęcia tego sposobu myślenia zarówno przez zespół, jak i przez liderów.

Ograniczenie produkcji w toku
Większość znanych mi marketerów jest nękana zbyt dużą ilością pracy w procesie. Przekształciliśmy nasz przemysł w "więcej znaczy lepiej" i jesteśmy wynagradzani na podstawie tego, ile treści możemy wyprodukować, a nie na podstawie wartości, jaką każdy z nich wnosi do naszych klientów.

Kanban polega na ograniczaniu pracy w toku i wykonywaniu zadań raczej z jakością niż na palowaniu coraz większej liczby projektów.

Zespół Kanban określa swój limit pracy w toku (WIP) na podstawie tego, jak przebiega dla nich praca. Jeśli zespół eksperymentuje z dwoma jako WIP, może mieć członków zespołu siedzących bezczynnie. Rzadko zdarza się jednak, że zespół z WIP jest za niski. Zazwyczaj mamy o wiele za dużo WIP! Jeśli drużyna ustawi swój WIP na 10, może się okazać, że wiele z tych przedmiotów utknęło. Drużyna może wtedy odkryć, że 5 to odpowiednia liczba dla nich, wystarczająca, aby zespół był zajęty, ale większość przedmiotów jest w stanie szybko przepłynąć przez system.

Ograniczając prace w toku, marketerzy mogą skupić się na realizacji i reagowaniu na opinie klientów.

Jeśli zespół był odpowiedzialny za media społecznościowe, to naturalne jest, że pracuje indywidualnie, zaczynając od jak największej ilości rzeczy na raz. W przypadku Kanbana, zespół ponownie koncentruje się na zakończeniu, nawet jeśli oznacza to, że ludzie robią rzeczy, które normalnie nie są ich zadaniem, aby wykonać pracę. 

Oto, jak to może wyglądać w praktyce:

Kiedy zdajemy sobie sprawę, że praca ma zerową wartość, dopóki nie znajdzie się w rękach klientów, możemy skupić się na zakończeniu, a nie na rozpoczęciu.

Rozpoczęcie pracy z Kanbanem jest łatwe! Upewnij się tylko, że liderzy są w stanie umożliwić zespołowi dążenie do zmian ewolucyjnych i skupienie się na zakończeniu pracy, a nie na rozpoczynaniu wielu rzeczy.

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz