Z COVID-19 szlifowanie marketingu in-person marketing do zatrzymania, marketerzy kładą jeszcze większy nacisk na oryginalny "król": e-mail. Ale z nowym naciskiem przychodzi odpowiedzialność, aby upewnić się, że wykonujesz z myślą o najlepszych praktykach.

"Marketing e-mailowy powinien zająć się tym, w jaki sposób można dziś poprawić życie [odbiorcy], nawet jeśli jest to w niewielkim stopniu", Dave Charest, dyrektor ds. marketingu treści w Constant Contact. "Możesz wykazać się pilnością, pozycjonując swoje produkty i usługi w sposób, który odpowiada na nowe i zmieniające się potrzeby klientów, a nie spychając zniżki i produkty do gardła. Email marketing polega na dzieleniu się informacjami o potrzebach [odbiorcy] w preferowany przez niego sposób, który obejmuje ton, długość i porę dnia". 

Użyj szablonu odpowiedzi na telefon komórkowy
"Rok 2020 nauczył nas, że zarówno małe, jak i duże przedsiębiorstwa muszą komunikować się ze swoimi klientami na różne sposoby i częściej niż w przeszłości", powiedział Charest. "Najskuteczniejszym sposobem na optymalizację treści dla treści mobilnych jest użycie szablonu reagującego na urządzenia mobilne".

Powiązani: Pobierz tabelę okresową optymalizacji poczty elektronicznej i dostaw

Szablon ten zapewnia możliwość łatwego przeglądania treści na różnych platformach urządzeń, a ponad połowa wiadomości e-mail jest teraz otwierana na urządzeniu mobilnym.  

Nie bądź "zbytnio sprzedajny-y"
Jeśli wasze wysiłki wydają się zbytnio wyprzedażowe, nie spodziewajcie się zbyt dużego zaangażowania w wasze kampanie", powiedział Charest. "Przyjmowanie autentycznego i empatycznego tonu z waszym email marketingiem zawsze było czymś, do czego firmy powinny dążyć, ale jest to szczególnie prawdziwe dzisiaj".

Więcej niż gra liczbowa
"Pamiętaj, że są ludzie na drugim końcu przesłania", powiedział Charest. "Zrezygnuj z myślenia o kampaniach jako o grze liczbowej i skup się bardziej na nawiązywaniu i pielęgnowaniu prawdziwych kontaktów z klientami." 

Jasne wezwanie do działania
Wezwania do działania mogą stanowić szeroki wachlarz narzędzi dla marketerów, od kodów QR, przez kupony online, po kampanie telefoniczne. Niezależnie od platformy odpowiedzi, wezwanie do działania powinno być jasne. Charest podkreśla, że przyciski i linki muszą być łatwe do znalezienia i kliknięcia.  

"Czytelnicy powinni wiedzieć dokładnie, co chcesz, żeby zrobili po obejrzeniu twojego maila", powiedział Charest. "I to powinno być dla nich niewiarygodnie łatwe do wykonania."

Pamiętaj o ekranie nieruchomości
Wszystkie wiadomości i wezwania do działania muszą być krótkie ze względu na ograniczony ekran nieruchomości. 

Linie tematu muszą być również jasne i zwięzłe, aby zmieściły się na mobilnym ekranie i nie zostały odcięte. 

"Treść i projektowanie poczty elektronicznej jest jeszcze ważniejsze przy projektowaniu dla urządzeń mobilnych", powiedział Charest. 

Krótkie linie tematyczne
"Temat e-maila nie powinien mieć więcej niż 4-7 słów", powiedział Charest. "Powinien zawierać specyfikę, zwięzłość, znajomy język i spersonalizowane komunikaty."

Podczas gdy marki mają różne poziomy sukcesu w osiąganiu tego celu, Charest powiedział, że pojawienie się COVID pozwala marketerom na pełne wykorzystanie narzędzi do śledzenia kampanii email marketingowych. 

Przyjmij przezroczysty ton
"Jedną z największych zmian, jakie widzieliśmy od czasu pandemii, jest potrzeba przejrzystości i autentyczności", powiedział Charest. "Pod żadnym pozorem nie wolno wprowadzać użytkownika w błąd, ponieważ są inteligentni. Oni wiedzą, kiedy jesteś nieszczery i nie odpowiedzą pozytywnie, może nawet wypiszą się z listy."

Upewnij się, że zawartość twojego emaila odpowiada temu, co jest wywołane w temacie. Treści nigdy nie powinny być mylące, nawet w przypadku dzieci z demografią. 

Linie tematu badań w pierwszej kolejności
Duża ilość kampanii email marketingowych oznacza więcej leadów, konwersji i przychodów. Linie tematyczne są kluczowe dla konwersji, a testy mogą być przeprowadzane ręcznie lub za pośrednictwem zewnętrznej platformy. 

Wskazówki Charesta na temat ręcznego testowania linii obiektu:

Zawęzić główny punkt, który chcesz przekazać

  • Stwórz wariację swoich tematów
  • Ułóż własne zasady i bariery dla testów, określając, jaki procent klientów otrzyma każdy z dwóch różnych tematów e-mailowych
  • Przeprowadzić test, rozsyłając email do obu grup o różnych tematach
  • Analizuj wyniki po kilku kampaniach, nie licz na wyniki pojedynczej kampanii

"Posiadanie partnera zewnętrznego, który pomoże w tym procesie, może radykalnie skrócić czas poświęcony na ćwiczenie i zapewnić bogatszą analitykę tego, jak każda z linii tematycznych wypadła"

Ułatwienie handlu elektronicznego
"Metody ułatwiające użytkownikowi zakupy online to jedna z rzeczy, o które nasi klienci pytają najbardziej, niezależnie od branży", powiedział Charest. "Największą rzeczą w tej chwili jest dostępność e-commerce." 

Upewnij się, że mierzysz
Charest zaleca, aby przy pomiarze każdej kampanii email marketingowej zawsze brać pod uwagę podstawowe punkty odniesienia:

  • Terminowość dostaw
  • Otwarta stawka
  • Wskaźnik klikalności
  • Kurs przeliczeniowy

Do bardziej szczegółowych sprawozdań również poleca:

  • Zaangażowanie w czasie
  • Liczba wniosków o rezygnację z subskrypcji
  • Współczynnik odbicia
  • Szybkość udostępniania poczty elektronicznej
  • Przychody na pocztę elektroniczną 
  • Przychody na jednego abonenta

"Najlepszą metodą pomiaru email marketingu i sukcesu tematycznego są branżowe benchmarki i porównywanie wyników z własnymi wzorcami", powiedział Charest. "Dodatkowo, włączenie mediów społecznościowych, filmów i innych dynamicznych treści do kampanii email marketingowych jest skutecznym sposobem na spotkanie się z klientami tam, gdzie mieszkają i dostarczenie treści w formacie, z którym coraz częściej się angażują". 

 

Komentarze (0)

Zostaw komentarz